Tu pak dělníci napojí na trasu tramvaje číslo 1 směrem na Mendlovo náměstí. „Celková délka rozvětvení je pětadevadesát metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ doplnil generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek. Pracovníci už na podzim vybetonovali budoucí most vratné tramvajové smyčky. Připomeňte si, jak to tehdy vypadalo z dronu.

Unikátní pohled z dronu na betonování mostu v Pisárkách | Video: Dopravní podnik města Brna

Práce na kolejové harfě dělníci završí do konce listopadu. „Stavba se odehrává za provozu pisárecké vozovny. Kvůli výkopovým pracím zde máme méně odstavné plochy, což nás denně nutí k rychlým operativním řešením ve výpravě vozů. Pomáháme si například tím, že jsme deset tramvají dočasně deponovali do vozovny Medlánky. Také se urychlila likvidace vozů, které jsme vyřadili z provozu, aby zde zbytečně nezabíraly místo,“ uvedl technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.

V místě budování kolejové harfy jsou už osazené téměř všechny stožáry trakčního vedení. Jamile dojde ke zprovoznění nových kolejí, přepojí se na ně. Pokračují i práce na mostní konstrukci, kde se začnou pokládat koleje příští rok v březnu. Stavba celé tramvajové smyčky bude dle harmonogramu hotová v srpnu příštího roku.

Stavba navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Smyčka umožní najíždění tramvají od Bystrce přímo do vozovny, bez nutnosti jezdit se otáčet až na Mendlovo náměstí. Provozní úspory vyčíslil Dopravní podnik na šest miliónů korun ročně. Celkové náklady budování vratné smyčky činí šest set osmdesát milionů korun.

MOŽNÁ VÁS ZAUJME: Brněnské Lužánky opět v provozu. Prohlédněte si opravený a nové bazény

Sportoviště má nyní větší kapacitu pro veřejnost a rozšířené zázemí, umožní výuku plavání, poskytne prostor pro provozování široké škály plaveckých sportů a navíc má parametry pro konání mezinárodních soutěží. | Video: Deník/Magdaléna Blažková