„Mohu jen říct, že technicky je stavba rychlodráhy možná. Po domluvě s primátorem Romanem Onderkou ale kompletní studii zveřejníme až za týden. Nyní nechci její jednotlivé výstupy vytrhávat z kontextu,“ vysvětlil důvody mlčení náměstek primátora Martin Ander.

Město nechce výsledky studie komentovat hlavně proto, že se s nimi musí seznámit nejdříve členové vedení města.

Plánovaná brněnská rychlodráha má propojit stávající vlakové nádraží v centru Brna s novým, které vyroste na jihu města. „Díky městské rychlodráze se udrží kvalitní regionální doprava na Brněnsku. Desítky tisíc lidí dojíždějících každý den do Brna za prací tak budou mít dál možnost přijet vlakem až do centra,“ vysvětlil už dříve důvody stavby rychlodráhy Ander.

Nyní, když studie ukázala, že je možné rychlodráhu postavit, začne vedení města diskutovat o změně územního plánu. To proto, aby i dál mohlo využívat stávající vlakové nádraží pro železniční dopravu.