„Už jsme tam převezli vrtnou soupravu o hmotnosti přes devadesát tun. Dnes začneme vrtat piloty," informovala v pátek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Piloty stavbaři budují i na dalších místech. Zároveň budují také pilíře mostní estakády. Z minulého týdne už mají hotovou první betonáž mostovky, na kterou spotřebovali sedm set kubíků betonu.

První betonáž mostovky estakády na stavbě velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova.
Stavba estakády u Tomkova náměstí v Brně: na mostovku padlo už 700 kubíků betonu

Na jaře má podle předpokladů začít bourání dopravou vytíženého mostu v Provazníkově ulici. Po něm vede hlavní průtah oblastí, denně tam projedou tisíce řidičů. Doprava se přesune na mostní provizorium. Podrobnosti k omezení zatím nejsou známé, šoféři se ale musí připravit na komplikace.

Vedle mostu chystají stavbaři ke zpřístupnění lávku pro pěší. Začít sloužit má od jarních měsíců. Osazená přes řeku Svitavu je konstrukce od konce loňského listopadu.

Řidiči po dobudování částí okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova využijí mostní estakádu. Páteřní trasa dlouhá 1,2 kilometru propojí Husovický tunel a Rokytovu ulici. U ní má v budoucnu začínat tunel vedoucí pod vinohradským sídlištěm.

Budoucí podoba Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí v Brně před úpravou mimoúrovňové křižovatky s napojením do Dukelské třídy.
Změna na stavbě VMO u Tomkova náměstí v Brně: zatáčka sjezdu bude ostřejší

Estakáda překlene Tomkovo náměstí, Svitavu a maloměřické nádraží. Dole pod mostem pojedou tramvaje a další vozy mířící mezi Husovicemi a Maloměřicemi.

Dělníci mají být kompletně hotoví za dva a půl roku, tedy v červenci 2024. Cílem je odlehčit přetíženému středu Brna. Náklady činí zhruba 2,4 miliardy korun.