Víkendová demolice si vyžádala uzavírku hlavního silničního tahu vedoucího přes most v noci na neděli. Dělníci se zaměřili na nosník levé části konstrukce ve směru do Husovického tunelu. „Bourání se obešlo bez problémů," řekla v pondělí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Krajní nosník mostu museli stavbaři odstranit, protože tam vybudují mostní provizorium. Na něj se přesune doprava, aby se mohla zbourat celá původní konstrukce. Výstavba provizoria začne po odstranění suti po zbouraném nosníku.

Ve středu provedli stavbaři betonáž prvního dílu levého mostu, který vytvoří estakádu přes maloměřické seřaďovací nádraží.
Stavba s výhledem na Brno: podívejte, jak betonují část mostu u Tomkova náměstí

Práce jsou součástí vybudování dvou částí velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova. Svitavu v budoucnu překlene zcela nový most. Na svém místě už zůstane lávka pro pěší, kterou dělníci vedle konstrukce určené k demolici usadili na konci loňského listopadu a připravují ji k jarnímu zpřístupnění.

Další most povede v budoucnu přes Tomkovo náměstí. Maloměřické seřaďovací nádraží na opačné straně zase překlene půlkilometrová estakáda. Páteřní trasa bude dlouhá 1,2 kilometru a spojí okolí Husovického tunelu s Rokytovou ulicí. Práce mají být hotové v červenci 2024.