Od příštího roku bude brněnské koupaliště Riviéra kromě plavců lákat také budoucí řidiče. Vyroste tam unikátní dopravní hřiště. Podle informací Brněnského deníku Rovnost bude největší v České republice a jediné v Brně s celoročním provozem.

Město o dopravním hřišti uvažuje už šest let. Jeho výstavba se nyní konečně přiblížila. Minulý měsíc totiž úředníci vydali pro stavbu územní rozhodnutí. „Nyní přijde na řadu vyřizování stavebního povolení," řekla mluvčí firmy Starez sport Simona Měkynová. Společnost Riviéru vlastní. Areál dopravní výchovy má stát pětadevadesát milionů korun. Z velké části ho pokryjí dotace z fondů Evropské unie. Zbytek doplatí město.

Do července stavbu brzdily komplikace. „České inspekci životního prostředí někdo oznámil, že v areálu Riviéry našel užovky, které jsou chráněné. Proto jsme museli žádat o výjimku krajský úřad," informoval náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Na nové dopravní hřiště se Brňané těší. „Ve městě něco podobného chybí. S vnukem jsem musela jezdit do Prahy," svěřila se důchodkyně Vlasta Čiklová.

Hřiště nabídne mnoho moderních prvků. „Pomocí speciální techniky zvládne simulovat řadu situací na silnici," sdělil mluvčí brněnských strážníku Pavel Šoba. Celoroční provoz umožní zastřešení hřiště.

S výukou dětí začnou v areálu brněnští strážníci. Ve zdemolované budově zámečku v areálu Riviéry vznikne zázemí hřiště. „Budou tam i učebny pro školáky a předškoláky. Mimo výuku hřiště zpřístupníme veřejnosti," řekl Šoba.

Kromě dopravní výchovy dětí hřiště poslouží i cyklistům, důchodcům a zdravotně postiženým lidem. „Počítáme s využitím také pro vzdělávání pedagogů a jejich přípravou na tuto specifickou disciplínu," dodal Šoba.

Přeměnu chátrajícího zámečku ve výukové centrum vítá ředitel Starez sportu Martin Mikš. „Oprava zámečku je pro nás pozitivní změna. Byl v havarijním stavu," řekl Mikš. V minulosti budova sloužila jako taneční sál.

Starez sport chce, aby hřiště vzniklo co nejdříve. „Jsme vlastníky areálu, proto jsme o dotace z Evropské unie museli žádat my. Dočerpat je ale musíme do dvou let," upřesnil Mikš.

Vedle dopravního hřiště vznikne v areálu i dráha pro kolečkové brusle. „Plánujeme tam stavbu zhruba čtyři sta metrů dlouhé a tři metry široké obousměrné dráhy," sdělil ředitel.

VLADIMÍRA KREJSOVÁ, MARTINA HANUŠOVÁ