Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v pondělí ve 20:00, najdete v úterním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Důvodem zakonzervování tunelů je rozhodnutí pražského městského soudu, který dopravní stavbě zrušil stavební povolení.

Pražský městský soud letos na konci listopadu vyhověl stížnosti občanského sdružení Velký městský okruh, které si před třemi lety stěžovalo, že stavba nesplňuje limity v oblasti ochrany před hlukem. „Z důvodu pozbytí právní moci stavebního povolení nemáme oprávnění ve stavbě pokračovat. Pracovat můžeme jen na tom, abychom zabránili škodám na majetku, zdraví a životním prostředí,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Stavební firmy tak budou nyní stavbu postupně zakonzervovávat. Ředitelství silnic a dálnic se zároveň snaží najít řešení, jak důležitou dopravní stavbu dostavět co nejdříve. O kauze bude navíc rozhodovat ještě Nejvyšší správní soud, kam podal investor kasační stížnost. „Stavba je již z více než dvou třetin postavena a příští rok na podzim se plánovalo uvedení tunelu do předčasného provozu. Dnes je však téměř jisté, že kvůli zrušení platnosti stavebního povolení nebude možné předpokládaného uvedení tunelu do provozu dodržet,“ konstatovala Vápeníková.

Verdikt o zastavení stavebních prací vydalo Ředitelství silnic a dálnic jako investor stavby téměř dva měsíce poté, co soud tunelům zrušil stavební povolení. „Je to vlastně dobrá zpráva, protože se ukázalo, že i tak arogantní organizace jako Ředitelství silnic a dálnic nakonec musí respektovat soudní verdikt,“ zhodnotil zástupce občanského sdružení Velký městský okruh Karel Štěpaník.

Dva měsíce, které od verdiktu soudu uplynuly, však podle něj mohl investor stavby využít lépe. „Čekali jsme, že začnou pracovat na tom, jak hlukové limity stavby dodržet,“ konstatoval Štěpaník.