Z variant na dopravní řešení bystrcké křižovatky vybrali odborníci a zástupci města i městských částí číslo šest. „Je to zahloubení tramvaje kvůli zvuku i prostoru a oválná nadjezdová křižovatka nad tratí. Pro nás je důležité, aby zástupci Brna vyčlenili peníze na projektovou dokumentaci už pro příští rok,“ popsal bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl.

Přestavba křižovatky má podle něj stát 206 milionů korun. „Kvůli vyšší šanci na získání peněz od města se spojíme i se zástupci Kníniček a Komína, protože i jich se situace týká,“ dodal bystrcký starosta. Text souhlasného prohlášení se stavbou křižovatky už ve čtvrtek schválili bystrčtí zastupitelé.

Doprava v Brně
• Složitá křižovatka u obchodu Unihobby v brněnské Bystrci (na snímku) má řešení v podobě nadjezdu pro auta a zahloubení tramvaje.
• Nyní musí stavba za celkem 206 milionů korun získat peníze od brněnských zastupitelů.
• Další obtížné dopravní situace ve městě mají řešit Zásady územního rozvoje. Ty nyní představí zástupci Brna i Jihomoravského kraje městským částem.

Obyvatele obou městských částí totiž problematická křižovatka ovlivňuje. „Místo sice neleží v katastru Kníniček, ale pro místní je hlavní tepnou a napojením do Brna. V různých anketách je opakovaně vyhlašovaná jako nejhorší křižovatka v okolí. Řidiči tam často bourají. I v případě drobného střetu se tam tvoří až dvoukilometrové kolony,“ popsal situaci kníničský starosta Martin Žák.

Na problém s průjezdem křižovatky si lidé stěžují dlouhodobě. „Je potřeba ji předělat. Třeba tramvajovým podjezdem, nadjezdem, víceúrovňovým kruhovým objezdem,“ řekl už dřív Brňan Květoslav Spřáhlo.

Doprava vázne i v jiných městských částech. Některé z nich přitom čekají na zanesení staveb do aktualizovaných Zásad územního rozvoje. „Týká se to třeba obchvatu Slatiny, Tuřan, velké mimoúrovňové křižovatky v Bosonohách, vzniku D43 v Kníničkách i v Bystrci. Veškeré tyto stavby chceme probrat se zastupiteli těch městských částí, kterých se to týká,“ popsal brněnský radní pro územní plánování Filip Chvátal.

Zásady územního rozvoje nyní zástupci Brna i Jihomoravského kraje nyní představí zastupitelům městských částí. „Některé záležitosti poté zapracujeme do územního plánu Brna,“ dodal Chvátal.

Na řešení pracují také v brněnských Chrlicích. „Už od roku 2010 řešíme ošklivou křižovatku Rebešovické a Davídkovy ulice a ulice Roviny. Tam vybudujeme kruhový objezd. Momentálně se také soustředíme na další bezpečnostní prvky, jako je například osvětlení přechodů a opravu silničních podjezdů,“ oznámil tamní starosta Lukáš Fila.