Oproti dřívějším kampaním se tentokrát snaží zaujmout hlavně mladé lidi. „Předpokládáme totiž, že vandalové patří právě do této kategorie," uvedla správní ředitelka podniku Eva Lukavská.

Kampaň No Tag! podle ní využívá grafiku, která je mladým blízká. „Stejně jako forma, kterou je oslovujeme. Využíváme polepy tramvají, placky či moderní silikonové náramky," doplnila Lukavská.

Název kampaně je podle ní slovní hříčka. Tagem nazývají sprejeři svoje podpisy. Název kampaně tedy v překladu z angličtiny zní Žádné tagy. Pokud je ale někdo přečte česky, zní jako káravé „No tak".

Některým mladým lidem se kampaň líbí. „Připadá mi modernější a zajímavější než nápisy s varováním. Ale nevím, jestli sprejery nebude spíš dráždit," zamyslel se například Pavel Krejčí.

Dopravní podnik má s vandaly dlouhodobý problém. „Ročně na odstranění jejich řádění dáme zhruba pět milionů korun. Malůvky se dají smýt, ale největší problém je s poškrabanými či poleptanými skly. Ta vyměňujeme jenom u řidiče. Jedno okno totiž stojí pět tisíc korun," upozornil provozní ředitel podniku Jiří Valníček.

Vandaly se navíc daří dopadnout jen výjimečně. „Objasněnost takových případů je malá. Především proto, že se o trestném činu dovídáme pozdě. Důležitá je proto spolupráce cestujících, kteří vandala vidí. Nechceme, aby jej chytali, ale měli by nám hned zavolat," uvedla policejní mluvčí Andrea Straková.

Kampaň, nabádající k rychlému oznámení policii, spustil dopravní podnik na začátku léta. A připojuje se k ní i městská policie. „Chystáme letáky, kde upozorníme, jak je důležité včasné oznámení. Nemusí to být v době, kdy je vandal v tramvaji. Stačí, když si svědek zapamatuje jeho oblečení a směr, kam odešel. A po jeho vystoupení nám zavolá. Šance, že jej chytíme, je pak velká," řekl mluvčí strážníků Jakub Ghanem.