Na nedávné schůzce jim zástupci města představili vizualizace chystané trati a dvě křížení trati se silnicí. „Návrh počítá s přejezdy, které zabezpečí semafory s preferencí tramvají," uvedla Zuzana Taušová z tiskového střediska magistrátu. Tramvaje projedou po trati každých deset minut v obou směrech. Mimoúrovňové křížení se podle magistrátu nevyplatí.

Řidičů, kterým se nebude chtít čekat na světlech, se ale bojí tamní obyvatelé. „Pokud tam vzniknou kolony, začnou místo objíždět naší ulicí. Už tak je rušná," upozornil zástupce spolku Holzova Líšeň.

Čtěte také: Řešení obchvatu? Spojení s Lesnou Maloměřice aut nezbaví, upozorňují místní

Zmírnit dopady trati na životy obyvatel mají protihluková opatření. „Zvolíme takovou konstrukci trati, abychom zajistili co nejlepší možné odhlučnění. V místech zástavby budou v některých částech i protihlukové stěny," zmínila mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Zeď bude vysoká dva až čtyři metry.

Tramvajová linka ze Stránské skály vede oblastí, kde podle rozvojových plánů města časem vznikne zástavba. Mezi současnou smyčkou pod Stránskou skálou a budoucí konečnou u depozitáře Technického muzea v Líšni vznikne ještě jedna zastávka pracovně nazvaná U proluky. Tamním obyvatelům město přislíbilo i postavení silnice, aby kvůli trati nepřišli o přístup k pozemkům zezadu.

Otázky budí chystaný projekt nejen u obyvatel Líšně, ale také u vedení této městské části. „Nedaleká Trnkova ulice se má časem rozšířit o jeden pruh v každém směru, což přivede do oblasti víc dopravy," sdělil místostarosta Líšně Miloš Freiberg. Podle něho je problém, že odbor dopravy neřeší rozšíření silnice současně s obnovením trati.

Podle Taušové ale rozšíření Trnkovy ulice nebude mít vliv na tramvajovou trať.

Představení projektu obyvatelům plánuje město na letošní 20. duben v pět hodin odpoledne v jídelně základní školy v líšeňské Holzově ulici.

Přečtěte si: V brněnském klubu vybuchla pyrotechnika. Exploze zranila šest lidí