Důvodem záměru je především nevyhovující napojení cyklistické dopravy na městskou část Slatina. „V úseku ulice Olomoucká od křížení s Ostravskou je vodorovné značení. Zejména intenzita automobilové dopravy a zhoršené podmínky pro překonání křižovatky ztěžují bezpečný a pohodlný pohyb cyklistů,“ vysvětlila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Nápad ocenila třeba Klára Ondroušková, která se od jara do podzimu pohybuje v Brně výhradně na kole. „Cyklostezek je málo a jsou dost žalostně uspořádané. Nové ráda využiji,“ uvedla.

Kdy však přibudou, zatím není jasné. „Máme teprve záměr. Pokud nebudou komplikace, tak za dva roky začneme stavět. Samotná realizace pak bude hotová do roka. Nikdo ale neví, jak bude vypadat rozpočet města po virové nákaze,“ dodal brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Investiční záměr na cyklostezku propojující ulice Pod Sídlištěm a Podstránská počítá s trasou dlouhou přibližně 830 metrů. „Pravděpodobná trasa začíná na východním konci ulice Pod Sídlištěm, poté překoná tramvajovou trať a povede podél jejího jižního okraje ve směru k ulici Podstránská. Orientační cena je přes sedm a půl milionů korun včetně daně,“ dodal Kratochvíl.

Druhý investiční záměr počítá se stezkou vedoucí od zastávky městské hromadné dopravy Životského přes zatravněný prostor mezi čerpací stanicí pohonných hmot, okolní zástavbou a ulicemi Olomoucká a Ostravská.

Celková délka je přibližně šest set metrů, stát bude sedm a půl milionu korun.

KLÁRA VAŠÍČKOVÁ
JANA TOMALOVÁ