Speciální vozítko už našlo své využití v praxi. „Náš delivery robot pracoval v Norsku na přepravě hydrantů nebo v ostravské chemičce, kde po předem nemapované trase svážel chemické vzorky z výroby do laboratoře. Dále je ho možné využít v industriálních parcích, průmyslových areálech nebo třeba v kampusu,“ uvedl zástupce firmy Bring Auto Jan Zbořil.

Robot dokáže uvést až tunový náklad, vyvinout rychlost dvacet kilometrů v hodině a na jedno nabití ujet sto kilometrů. Jeho vlastností je i to, že jej lze řídit na dálku z ovládacího centra, takže v případě kolize je možné se vyhnout překážce tímto způsobem. Na podobném principu funguje i autonomní autobus společnosti Aurrigo, který je v pavilonu také. Ten umí bez řidiče převést po naplánované trase až osm lidí.

Zdroj: Deník/Tomáš Kouřil

Pivo s lepší pěnou

Návštěvníci si taktéž mohou nechat natočit pivo robotickým výčepem. Ten se na veletrhu představil už loni, ale letošní typ umí další nové věci. „Nová verze obsahuje ultrazvukové senzory vzdálenosti, které měří hladinu piva. Díky zpětné vazbě můžeme měnit pohyb robota a tím upravit poměr piva k pěně,“ uvedla zástupkyně tvůrců robota, kterým je Testbed pro Průmysl 4.0 z Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky na Českém vysokém učení technickém Elizaveta Isianova.

Další novinkou je podavač kelímků, který je více automatizovanýa spolehlivě vytlačuje vždy jeden kelímek pro zákazníka. Robotického výčepního už navíc využívají i v některých restauracích.

Hlavní vlakové nádraží v nizozemském Rotterdamu. Vzniklo i na základě návrhu architektů Benthem Crouwel Architects.
VIDEO: Nové hlavní nádraží v Brně? Vzor v Rotterdamu. Podívejte se na inspiraci

Kromě zmíněných novinek mohou návštěvníci spatřit více než třináct set dalších firem z více než čtyřiceti zemí, které v Brně prezentují své produkty. Nejsilněji zastoupeným oborem je tradičně obrábění a tváření, ale diváci mohou spatřit i expozice s umělou inteligencí, automatizací, elektronikou nebo průmyslovými roboty.