Úspěchu dosáhli mladí konstruktéři s elektrickým monopostem nazvaným Dragon e3. S ním se loni v létě zúčastnili závodů na maďarském Hungaroringu, tuzemském Autodromu Most a Formula Student Germany v německém Hockenheimu.

„V žebříčku jsme se oproti loňsku posunuli o třináct míst a jsme nejvýše umístěným českým týmem soutěžícím v kategorii elektrických vozů. Z evropských týmů jsme se umístili osmí, což je krásný výsledek,“ hodnotí úspěch mezi třemi stovkami týmů z celého světa současný vedoucí TU Brno Racing Marek Viktořík.

Zdroj: Youtube

Studenti už několik měsíců pracují na formuli pro letošní sezonu, kterou bude zbrusu nový elektrický monopost Dragon e4. „Letošní vůz plánuje tým odhalit 26. dubna a přijít se podívat bude moci poprvé i veřejnost. Slavnostní rollout chce tým přesunout ze své domovské Fakulty strojního inženýrství, kde má dílny a zázemí, na brněnský hrad Špilberk,“ sdělila Iveta Hovorková, která má na VUT v Brně na starosti komunikaci.

Sprejeři opakovaně ničí vybavení MHD v Brně. Policisté požádali o spolupráci při odhalení jejich totožnosti.
Promyšlené série útoků na šaliny v brněnské Líšni. Zablokují dveře, pak sprejují

S novou formulí má tým v plánu zúčastnit se v létě tří až čtyř závodů. Tým se kvalifikoval na nejvýznamnější evropské závody seriálu Formula Student a bude si vybírat, zda bude soutěžit v Česku, Maďarsku, Rakousku, Německu či Švýcarsku.

Tým TU Brno Racing vznikl na Fakultě strojního inženýrství VUT v roce 2010. V roce 2021 studenti ukončili výrobu monopostů se spalovacím motorem, když vyrobili jubilejní desátý model Dragon X a zároveň představili první model elektrické formule Dragon e1. TU Brno Racing je největším studentským týmem na VUT, na vývoji, výrobě a chodu týmu se letos podílelo přes šedesát studentů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: První sdílená zóna v Brně i zemi: podívejte, jak to tam po týdnu funguje v praxi

Zdroj: Deník/Magdaléna Blažková