Dojezdilo tak devět linek, které v pracovních dnech spojovaly brněnské nádraží u hotelu Grand a pražské nádraží Roztyly. Ostatní autobusy z Brna, které končí na nádraží Florenc pojedou beze změn. Jako první o tom informoval server idnes.cz.

Majitel Student Agency Radim Jančura řekl, že chce maximálně využít dobré zázemí v podobě velké čekárny a internetové kavárny, které cestující mají na nádraží Florenc. „Všechny linky, které každý den v půlhodinových intervalech jezdí na Florenc zůstávají. Budeme na ně nasazovat autobusy, které mají o pět až deset míst víc než ty, které jezdily doteď. Tím chceme zajistit dostatečnou kapacitu spojů,“ uvedl Jančura.

Spoje na Roztyly patří k těm, na kterých mohli cestující ušetřit. Jízdenka na tuto linku stojí sto padesát korun. Cesta na Florenc může být až o padesát korun dražší. Přesto je cestující dostatečně nevyužívali. „Jiní dopravci na Roztyly nejezdí, proto tam není tak dobrá návaznost dalších spojů jako na Florenci. Pokud lidé cestují bez předem zakoupených jízdenek, dávají přednost Florenci, kde mají jistotu, že autobusy jezdí často,“ vysvětlil důvody nedostatečného využívání rušených linek Jančura.

Jeho slova potvrzuje i studentka Veronika Mrázová, která autobusy Studen Agency využívá při pravidelných cestách do školy. „Linkou na Roztyly jsem nikdy nejela. Jako cílová stanice je pro mne mnohem výhodnější Florenc,“ řekla Mrázová.

Žluté autobusy se na trase Brno–Praha poprvé objevily v roce 2005. „Do té doby byly naše autobusy stejné jako všechny ostatní a kromě toho, že na jejich palubě cestující obsluhovala stewardka, nebyly ničím zajímavé,“ zavzpomínal Jančura, který se teď snaží dostat na české dráhy i žluté vlaky. „Abychom mohli zavést vlakové spojení mezi Brnem a Prahou, potřebujeme dotace od ministerstva dopravy. To ale zatím nemá zájem, a tak připravujeme jen spojení Praha–Ostrava,“ řekl Jančura.