„Prostřednictvím internetových stránek a přednášek na školách seznámí tvůrci projektu středoškoláky s tím, jak vyhodnocovat informace, na které naráží všude kolem sebe," popsala Martina Fojtů z tiskového oddělení univerzity.
Studenti projektem reagují mimo jiné na zjištění výzkumu agentury STEM, podle kterého více než pětadvacet procent Čechů věří dezinformacím. Nejvíce je podle průzkumu ohrožená mládež. Nepravdám na internetu věří až čtyřicet procent mladých. „Internet je jako velký supermarket s informacemi. Lidé se musí naučit z nich vybírat stejně, jako vybírají potraviny," přiblížil vedoucí tvůrčího týmu Ondřej Chlupáček.
Přesvědčovat někoho, jak má myslet, ale tvůrci kampaně nechtějí. „Chceme jen ukázat cestu, jak by lidé měli s informacemi nakládat," řekl Chlupáček.
RŮŽENA MACHÁLKOVÁ