„Naším záměrem je upozornit na problematickou část veřejného prostoru města. Podchod patří mezi hlavní komunikační tepny a propojuje historické jádro města s jeho jižní částí," vysvětlil rektor univerzity Karel Rais.

Studenti chtějí v podchodu umístit panely s malbami či grafikami. Ty se budou měnit každých několik týdnů. Projekt nese pracovní název Galerie Myšina. „Je odvozený od bývalého nedalekého podchodu Myší díra. My se ale chceme zaměřit na hlavní podchod, který vede od zastávek tramvaje k obchodnímu domu Tesco," dodala Vanýsková.

Návrh na galerii v podchodu vytváří studenti univerzity společně s reklamní společnosti Snip. „Nyní se připravujeme na jednání s městem," sdělil generální ředitel společnosti Jiří Morávek.

Správcem podchodu jsou Brněnské komunikace. „O chystané činnosti studentů nás informovala reklamní společnost Snip. Žádná konkrétní jednání se ale zatím nekonala," uvedla mluvčí společnosti Vladimíra Navrátilová.

Část peněz na oživení podchodu získala univerzita z pondělní dražby děl Petra Kvíčaly.

Začátkem roku rozmístili pracovníci Brněnských komunikací v podchodu nové odpadkové koše. „Uvažujeme také o novém osvětlení ve stropě podchodu," sdělila Navrátilová.