Představitelé dopravního podniku se na základě dosavadních zkušeností rozhodli spolupráci rozšířit a nabídnout budoucím autolakýrníkům celoroční praxi v medláneckých ústředních dílnách. „Získají tak zkušenosti z reálného provozu a my věříme, že u nás po dokončení studia zůstanou,“ věří Havránek.

Dvacítka budoucích lakýrníků a čtyři lakýrnice se budou v praxi střídat po celý rok. Týden stráví v dílnách praxí, týden ve škole teorií. „S brněnským dopravním podnikem spolupracujeme více než deset let. Za tuto dobu absolvovalo část praktické výuky v jeho dílnách několik tisíc žáků v oborech automechanik, autotronik, provoz a ekonomika dopravy, dopravní prostředky a mechanik nákladních vozidel a autobusů. Jsme rádi, že nyní můžeme spolupráci ještě rozšířit. Rozsah opravárenských provozů dopravního podniku umožňuje praxe celých skupin žáků pod vedením učitele odborného výcviku," nastínil ředitel Integrované střední školy automobilní Milan Chylík.

Zaměstnanci komínské vozovny brněnského dopravního podniku si budou sami sestavovat nové trolejbusy Sor TNS 12
Vozy MHD v Brně jako puzzle: po šalinách si dopravní podnik složí i trolejbusy

V ústředních dílnách si studenti pod odborným dohledem zkouší lakování vnitřních částí karoserií vozů dopravního podniku, například klimatizací do tramvají Drak. Komponenty k lakování bude rovněž dodávat škola. Šikovné žáky v dílnách pustí i k obtížnějším úkolům. „Žáci s dobrými studijními výsledky mají možnost přihlásit se v dopravním podniku o stipendium. V závislosti na ročníku studia tak mohou získat až čtyřicet tisíc korun ročně,“ dodal Havránek.

Zdroj: DPMB

Dopravnímu podniku aktuálně chybí pětadvacet pracovníků v dělnických profesích, například elektrikáři, klempíři, svářeči, karosáři nebo právě lakýrníci.