Studenti chtějí změnit školství a navrhují například rozvíjení kritického myšlení a kreativity a také větší množství praxe na školách. „Teď tvoří praxe zhruba tři až pět procent výuky, zbytek máme teorii. Od ředitelů základních a středních škol přitom máme odezvu, že absolventi díky této přípravě sice dobře ovládají matematiku či angličtinu, se žáky si ale poradit neumí," řekl předseda iniciativy Tomáš Čakloš.

Děkani tří pedagogických fakult se k iniciativě stavějí pozitivně. „Oceňuji, že studenti nejsou lhostejní ke kvalitě svého vzdělávaní a chtějí se nad přípravou pedagogů zamýšlet," uvedl děkan brněnské pedagogické fakulty Jiří Němec.

Na dveřích pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v ulici Poříčí od devětadvacátého března visí plakáty s náměty na zlepšení výuky.

LUCIA TUPÁ