Do běžné výroby aut vzduch jako hlavní pohon asi zatím nepronikne. „Stále to není tak efektivní pohon, aby vozítko dokázalo ujet stejnou vzdálenost jako auto na fosilní paliva nebo elektřinu," řekl jeden z brněnských konstruktérů David Smejkal.
Dodal však, že stlačený vzduch by mohl posloužit jako doplňková, podpůrná technologie v kombinaci s jinými pohony. „Pomůže tak snížit spotřebu a omezit emise," vysvětlil Smejkal.
Závody v Maďarském Egeru pořádá společnost Bosch Rexroth. Účastní se jich přes čtyřicet týmů z pěti států střední Evropy. Brněnští studenti tentokrát věří v medailový úspěch. Před dvěma lety, při první účasti, získali ceny pro nejlepšího nováčka a za inovativní konstrukci. Loni se ve dvou ze tří závodních kategorií umístili těsně pod stupni vítězů.
Nejlepší závodní pneumobily mají dojezd až deset kilometrů na vzduchovou lahev s objemem deset litrů a jezdí rychlostí až 45 kilometrů v hodině.