Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Suvenýrům chybí vazba na město, odborníci hodnotili i spojení Jošta a Vánoc

Brno – Plátěnou tašku, placku či tričko se sochou Jošta na koni naproti žirafě nebo s nápisem Brno na koni. Láhev pálenky s motivem poloviční vločky s nápisem To bude špicové a víno s obráceným stromem s mašlí. Lidé si na letošních vánočních trzích v Brně pořídí netradiční suvenýry. Některým odborníkům na marketing se zdají nejednotné, jiným chybí dostatečný odkaz na Brno.

28.11.2015 AKTUALIZOVÁNO 30.11.2015
SDÍLEJ:

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Foto: Turistické informační centrum města Brna

Suvenýry si mohou lidé po celou dobu Brněnských Vánoc zakoupit ve stánku Turistického informačního centra na náměstí Svobody. „Mezi dárkovými předměty jsou plátěné tašky, perníčky, mentolky, placky, vína, pálenky či balicí papír a především pak speciální edice vánočního Jošta s vtipnými názvy. Věříme, že se mezi ty nejoblíbenější suvenýry zařadí vratné hrnečky z trhů," informovala pracovnice centra Adéla Novotná.

motiv Brněnských Vánocpálenka 0,05l – 54 Kč, 0,2l – 144 Kč
víno – cca 150 Kč
perníčky – 15 Kč
placka – 15 Kč
tašky – 70 Kč
Clic Clac – 45 Kč

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Na designu loga poloviční vločky spolupracovali s agenturou Etnetera Motion a v případě vánočního Jošta s firmou Naše triko. „Když se odhalovala socha Odvahy, napadlo nás vymyslet s ní nějaké suvenýry. Vytvořili jsme plátěné tašky Brno na koni. Potom jsme je jeden den zadarmo u sochy rozdávali," sdělil marketingový specialista firmy Naše triko Michal Zedníček.

Nápad se zalíbil Turistickému a informačnímu centru města Brno a požádali je, aby pro ně suvenýry na Vánoce vytvořili.

Dárkové předměty někteří odborníci hodnotí kladně. „Ty s motivem sochy se mi líbí, protože reflektují aktuální téma vtipným způsobem. Alkohol je pak obvyklý dárek, který neurazí ani nenadchne," konstatoval marketingový odborník Filip Dítě.

Podle jiných však dárky na první pohled působí zmatečně. „Není to dělané v jednom duchu, jsou tam až čtyři styly. Jeden je poloviční vločka, kelímky jsou zase laděné do ladovského stylu. Kůň i víno mají také rozdílný motiv. Celkový dojem nepůsobí v souladu," řekl marketingový odborník Vladimír Kuchař.

motiv Jošt Lucemburskýtaška – 190 Kč
placka – 22 Kč
tričko dámské i pánské – 390 Kč

Každý zvlášť se mu však líbí. „Nejsem si jistý, jestli už turisti i Brňané vnímají sochu jako dominantu, která si zaslouží být na tričkách. Možná je to předčasné," dodal Kuchař.

Podle turistického centra chtěli motivem sochy reagovat na zájem lidí z Brna i ostatních měst. „V Brně je opět něco, co zajímá celou Českou republiku. Proto jsme ho zpracovali vánočním způsobem. Počítáme však, že ji budeme využívat po celý rok. Poloviční vločka a strom jsou potom suvenýry výhradně pro Brněnské Vánoce," reagovala Novotná.

Jiným vadí brněnská vánoční kampaň, která byla mířená proti pražským Vánocům. Tu pro odpor lidí zrušili. „Motiv obráceného vánočního stromečku na etiketě vína odkazuje na reklamní kampaň, která se zrovna moc nepovedla," uvedl PR manažer Aleš Řiháček.

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Kolekce dárků se sochou Jošta na koni se mu naopak zdá nápaditá. „Socha – ať už se lidem líbí nebo ne – je určitě aktuálním charakteristickým prvkem města," doplnil Řiháček.

Marketingový lektor Petr Soukeník si myslí, že by suvenýry měly více budit dojem, že jsou z Brna. „Jediná vazba je právě socha Odvahy, která je ale známá převážně Brňákům. V podstatě jakákoliv další vazba na Brno z nich nejde cítit," konstatoval Soukeník.

VERONIKA PAPOUŠKOVÁ

Autor: Redakce

28.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice. Stanjura, Klíma, Gallo, Šlechtová
AKTUALIZOVÁNO
14

Začíná superdebata Deníku: sešla desítka zástupců politických stran

O luxusní funkcionalistické byty v ulici Barvy na Lesné je zájem.

Místo kanceláří luxusní byty. Firma na Lesné přidá další dva

AKTUALIZOVÁNO

VOLEBNÍ ONLINE: Chceme podporovat talentované žáky, řekl lídr KDU-ČSL Mihola

Jižní Morava – Jiří Mihola je lídr jihomoravské kandidátky KDU-ČSL pro volby do poslanecké sněmovny. Ve čtvrtek odpovídal na dotazy čtenářů na www.rovnost.cz.

Zelená pro dalších čtyři sta bytů. Nový komplex v Králově Poli získal povolení

Brno – Rozsáhlý bytový komplex, který má vyrůst v brněnském Králově Poli poblíž Kauflandu, je zase o krok blíž k výstavbě. Projekt podle dokumentu vystaveného v informačním systému EIA neohrozí životní prostředí. Konečný termín výstavby ale stále není známý.

AKTUALIZOVÁNO

Kampaně vrcholí. Babiš podepisuje knihy, auta voličů Okamury zdobí vlajky

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Důchodce Karel Buchta z brněnského Útěchova obchází před volbami stánky politických stran. „Navštěvuji různé. Tentokrát si chci nechat podepsat knihu od Andreje Babiše, dřív jsem jeho stranu nevolil,“ říká Buchta, který ke stanovišti hnutí ANO přišel v den, kdy se u něj kampaně účastnil i předseda hnutí.

AKTUALIZOVÁNO

VOLEBNÍ ONLINE: Brno musí mít nové nádraží, řekl kandidát lidovců Klaška

Jižní Morava – Jaroslav Klaška je dvojka jihomoravské kandidátky KDU-ČSL pro volby do poslanecké sněmovny. Ve čtvrtek dopoledne odpovídal na dotazy čtenářů na www.rovnost.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení