O něm se říká, že pokud se vyvede, tak bude dobrý celý ročník. Lidé si mladým vínem poprvé připijí dnes v jedenáct hodin dopoledne.

Obliba těchto vín od vzniku značky v roce 2005 neustále roste. Letos vinaři mladým vínem naplnili rekordní dva miliony lahví. „Prodej Svatomartinského pomůže s odbytem všem vinařům na Moravě. Lidé se tak mohou nalákat i na další vzorky z chystaného ročníku,“ sdělil ředitel znojemského vinařství Znovín Pavel Vajčner. Jeho společnost vyrobila letos o pětinu víc Svatomartinského než loni. „Asi sto dvacet tisíc litrů,“ upřesnil Vajčner.

Nárůst výroby potvrzují i další vinaři. „Svatomartinského jsme vyrobili kolem dvou set tisíc lahví. To je víc než před rokem. Značka si na trhu našla své místo,“ řekl ředitel Vinných sklepů Valtice Marek Šťastný. Podle něj je přijatelná i cena vín. Lahev Svatomartinského stojí v obchodech asi sto korun.

Rychlý prodej

Jako dobrý marketingový tah vidí nabídku Svatomartinských vín i odborníci. „Rychle se prodají a vinaři pak mohou peníze investovat dál. Například do technologií,“ podotkl brněnský sommelier a obchodník s vínem Dan Mádr.

JAN SPĚŠNÝ
REDAKTOŘI ROVNOSTI

ZAJÍMAVOSTI O SVATOMARTINSKÉM VÍNĚ V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ JIHOMORAVSKÝCH DENÍKŮ ROVNOST