Slouží pro nabití jednoho auta. Parkovací místo patří do Zóny E, takže pod dobu nabíjení nemusí majitel elektroauta platit za parkování. Způsob dobíjení se nezmění.

„Registrovaní zákazníci si auto nabijí přes čip Tepláren Brno a naši mobilní aplikaci. Neregistrovaní pak přes QR kód na stanici, který uživatele přesměruje na platební bránu,“ vysvětlil vedoucí odboru elektromobility Tepláren Brno Tom Kratochvíl.

Ne každý stožár veřejného osvětlení je pro umístění nabíjecí stanice vhodný. Hlavně z důvodu omezené elektrické kapacity. Dobíjecí bod v podobě zásuvky na třídě Kapitána Jaroše má výkon dvaadvacet kilowattů.

„Podmínkou byla také snadná dostupnost parkovacího místa. Vytipovány máme i další lokality,“ vysvětlil generální ředitel Technických sítí Brno Pavel Rouček. Společnost stožáry veřejného osvětlení vlastní a spravuje.

close První nabíjecí stanice na stožáru veřejného osvětlení slouží pro nabití jednoho auta. info Zdroj: Teplárny Brno zoom_in První nabíjecí stanice na stožáru veřejného osvětlení slouží pro nabití jednoho auta.

Proces doplňování nabíjecích stanic na vhodné stožáry bude v budoucnu snazší. „Po domluvě se zástupci tepláren budeme při plánované obnově veřejného osvětlení instalovat potřebné chráničky pro případná další připojení nebo rovnou připravíme samotné kabely,“ dodal ředitel technických sítí Josef Šaroun.

Hlavní výhodou stanice na veřejném osvětlení podle generálního ředitele brněnských tepláren Petra Fajmona spočívala v tom, že nebylo nutné do prostoru umísťovat nový objekt, a tedy další překážku.

Teplárny Brno provozují v současnosti v Brně zhruba šedesát dobíjecích stanic. Letos dalších dvacet přibude. Do konce roku 2030, kdy by se počet elektromobilů v Brně měl pohybovat kolem dvaceti tisíc, jich Teplárny Brno plánují rovnoměrně po Brně rozmístit asi pět set. Většina stanic bude mít dva nabíjecí body.

ALŽBĚTA KADLECOVÁ

  • Podívejte se také na sraz elektrických aut ve Valašském Meziříčí
Sraz elektromobilů ve Valašském Meziříčí, 5. srpna 2023. | Video: Dominik Pohludka