Původně byl konec výluky plánovaný na sobotní čtvrtou hodinu ranní. „Kolej pro vlaky ve směru na Jihlavu je nadále vyloučena. V nejbližších dnech provedeme diagnostiku mostu a rozhodneme o dalším postupu," sdělil Nevola.

Vizualizace nového vlakového nádraží v brněnském Králově Poli.
Opravy nádraží v Brně: Královo Pole o rok později, Židenice si ještě počkají

Důvodem instalace mostního provizoria je náhlé a výrazné zhoršení stavu mostu. Kontrola odhalila poškození pilířů a jedné klenby. Podle dosavadních zjištění Správy železnic je způsobené výstavbou protipovodňových opatření, podle mluvčího brněnského magistrátu Filipa Poňuchálka město zajišťuje experta na mostní konstrukce, který stavebně-technický stav posoudí. „Na základě výsledků mohou být navržena případná řešení," sdělil Poňuchálek.

Provizorní oprava mostu v pátek omezila například provoz dálkových i regionálních vlaků Českých drah mezi brněnským hlavním nádražím a nádražím v brněnských Horních Heršpicích. Všechny vlaky linky Ex 3, tedy vlaky EuroCity mezi Prahou, Brnem, Břeclaví, Bratislavou a Budapeští a zpět a vlaky railjet Praha – Brno – Břeclav – Wien – Graz a zpět, jezdily v pátek mimořádně přes stanici Brno dolní nádraží. Vlaky tedy neobslouží stanici Brno hlavní nádraží. „Vlaky linky Ex 3 a R 19 mimořádně zastaví ve stanici Brno-Židenice pro snazší přestup mezi oběma zmíněnými linkami,“ přiblížil mluvčí Českých drah Emanuel Vittek.

Stav mostu v brněnském uzlu se výrazně zhoršil. Správa železnic tam musí omezit provoz.
Omezení pro vlaky v Brně: špatný stav mostu komplikuje cestu na hlavní nádraží

Podle mluvčího firmy Kordis Květoslava Havlíka bude provoz od 24. do 26. prosince bez odklonů a omezení. „Mohou vznikat zpoždění do deseti minut," připustil. Od 27. do 30. prosince opět budou vlaky frekventované linky S3 mezi Židlochovicemi či Hustopečemi, Brnem a Tišnovem zastavovat na brněnském dolním nádraží.