Samolepící materiál proti hluku dají montéři do stropů a boků uvnitř vozů. „Další textilii s drenáží pak umístí do podlahy. Tam se kromě zvukové izolace postará i o odvod kondenzované vlhkosti a bude předcházet korozi,“ přiblížil mluvčí Retexu Filip Poštulka.

Nová technologie splňuje požadavky na nehořlavost. Díky samolepící vrstvě ušetří navíc čas při instalaci do tramvají. Dohromady se v těch brněnských má objevit až deset tisíc metrů čtverečních textilie. „Věříme, že i použití našich materiálů přispěje k tomu, že nové moderní tramvaje Brňanům dobře poslouží,“ řekl ředitel Retexu Robert Šimek.

Dopravní podnik města Brna nakoupí až 40 nových obousměrných tramvají.
Nová trať, nové obousměrné šaliny: podívejte se, čím budete jezdit do kampusu

Co nejmenší hluková zátěž u nových vozů je jedním ze zásadních požadavků představitelů dopravního podniku při výběru jejich dodavatele. „Jsme rádi, že firma pro naše budoucí tramvaje používá nejnovější a nejmodernější materiály, kterými dokáže zásadně tlumit hluk uvnitř,“ poznamenal generální ředitel dopravce Miloš Havránek.

Prvních pět tramvají typu Škoda ForCity Smart 34 s novou protihlukovou izolací uvnitř získá dopravní podnik do února přespříštího roku. Cestující svezou hlavně na nové trati vedoucí k univerzitnímu kampusu.

Do roku 2026 může dopravce podle smlouvy nakoupit dohromady až čtyřicítku těchto vozů. Pokud pořídí všechny, zaplatí za ně dohromady 2,4 miliardy korun.