„Myslím si, že by mohlo jít o nějakou reklamu,“ řekla na adresu trabantu náhodná kolemjdoucí Jana Smolková. Klec na bakelitovém symbolu východního Německa je masivní a na míru zhotovená. Někdo si s ní musel dát velkou práci.Stopu přinesla důkladná obhlídka auta. Státní poznávací značka BKC napovídá, že majitel by mohl pocházet z Blanska. Má to však drobnou chybu: Pod ní je nápis „Nésu z Blanska. Ich bin aus Karl Marx Stadt“.

Pohled do mapy ale nepřináší očekávaný výsledek. Město Karl Marx Stadt na ní není. Zdá se, že vše je ztraceno. Světlo do případu vnáší až konzultace s pracovnicí Technického muzea v Brně. Doporučila článek Jana Tučka z Motor Journalu. „Na podzim roku 1953 se na ministerstvu strojírenství Německé demokratické republiky začal rodit projekt malého lidového automobilu s půllitrovým motorem. Jeho celá karoserie měla být z duroplastu. Vývoj nového vozu vláda svěřila Výzkumnému a vývojovému závodu v Karl-Marx-Stadtu. Nyní se město opět jmenuje Chemnitz,“ objasnil problém se zdánlivě neexistujícím městem Tuček.
Autor dále uvádí, že výrobu zajišťovala automobilka ve Zwickau. Dodnes se tam každý rok v červnu sjíždí desetitisíce majitelů slavných trabantů, aby zavzpomínali na staré časy.

Je tedy jasné, že ani tato nová zjištění nepřináší výsledek. Věta Ich bin aus Karl-Marx-Stadt se netýká majitele, ale auta. Opět jsme se ocitli na samém začátku pátrání po odpovědích na tři otázky v úvodu.
Co teď? Nezbývá nic jiného, než se vrátit na místo činu. Jakoby výsměšně se naproti trabantu tyčí reklama na žvýkačky Airwaves. Vedle krabičky se žvýkačkami tvůrci reklamního plakátu namalovali ježka v kleci.
Odvracíme raději zrak na druhou stranu. Zde ve větru vlaje reklamní nápis firmy AutoPro a pod tím malými písmeny dodatek zabezpečení vozidel. Najednou do sebe všechno zapadá.

S trabantem v kleci přece nikdo nemůže nikam odjet. Předtucha se pak návštěvou zmíněné firmy mění v jistotu. „Je to moje auto. Klec ho zabezpečuje před ukradením. Je to taková reklamní hříčka určená pro naši firmu. Ještě jsme ji ale nestihli dokončit. Až bude čas, tak na kapotu auta umístíme ještě reklamní leták se šipkou směrem k nám,“ říká Petr Nedoma z firmy AutoPro.

Trabant je prý pojízdný a dokáže uhánět rychlostí až sto dvacet kilometrů v hodině. Blanenskou poznávací značku má kvůli tomu, že údajně z tohoto města pocházejí nejhorší řidiči na jižní Moravě.