V Jihomoravském kraji je několik silnic, kde řidiči bourají často. „Rizika se snažíme vyhledat a spolupracovat na jejich odstranění. Proto už v posledních letech takzvané silnice smrti pomalu mizí z mapy. I když se samozřejmě zase objevují jiná nebezpečí," upozornil dopravní inženýr policie Lubomír Sedlák.
Hned dvě smrtelné nehody se loni staly na silnici I/52, která vede po hrázi novomlýnské nádrže na Břeclavsku.
Předjíždění na hrázi
V dubnu na hrázi bouralo auto s motorkářem, který nehodu nepřežil. V srpnu se tam srazil autobus s autem, jehož řidič zemřel. „Silnice tam má jen dva pruhy, ale je hodně zatížená. Auta se tam navíc často předjíždějí. Problém by vyřešila dlouho odkládaná stavba čtyřpruhové rychlostní silnice R52," podotkl Sedlák.
Špatnou pověst má i frekventovaná silnice I/43 mezi Brnem a Svitavami.
Podle statistik, které vede Ústřední automotoklub, končí nejvíce nehod smrtí nebo těžkým poraněním na silnici od hranic s Rakouskem přes Břeclav do Hodonína. „Při zohlednění počtu aut, která na trase projedou, si nevedou dobře ani silnice první třídy z Pohořelic do Znojma a I/52 do Mikulova," uvedl Roman Turza, který pro klub údaje zpracovává.
Nehodovostí se zabývají i další společnosti. V Brně a okolí jezdí k haváriím Centrum dopravního výzkumu. „Neštěstí přitom často dokáže zabránit jen nové zábradlí nebo svodidla," upozornil vedoucí výzkumu Josef Andres.
Neoblíbených úseků je na jižní Moravě mnoho, každý řidič má své. „Nepříjemné je mi například místo u obchodního centra v Modřicích na Brněnsku. Když tam jedu od kruhového objezdu, musím přejet přes tři pruhy," uvedl například Rostislav Hložek z Vyškovska.
Profesionální řidič Jakub Zich zase nerad jezdí ulicí Roviny v brněnských Chrlicích. „Cesta vede lesem. Je úzká, po stranách rozbitá a auta tam jezdí velmi rychle," uvedl.