Víc než dvacítkou jet nemůžu. To si musí každý den říkat řidiči tramvají mezi zastávkami Svatopetrská a Zvonařka, na trase linek číslo devět a dvanáct. Už za několik týdnů budou možná řidiči klidnější. Cestující ale zřejmě znervózní, tramvaje totiž přestanou od Zvonařky do konečné zastávky v Komárově jezdit úplně. A to zřejmě na více než pět a půl roku. I když dopravní podnik s omezením tramvajové dopravy v tomto úseku počítal, měla být výluka původně o rok kratší.
„Věděli jsme, že tento úsek musíme zrušit kvůli stavbě v ulici Dornych, která měla začít letos. Proto jsme do kolejí dlouho neinvestovali. Teď víme, že se na Dornychu začne stavět nejdříve za rok, ale tramvajová trať je na konci své životnosti. Zvažujeme, zda ji za několik milionů ještě opravíme nebo zavedeme náhradní autobusovou dopravu ze zastávky Zvonařka až do Komárova,“ uvedl technický ředitel brněnského dopravního podniku Jiří Valníček.
Podle informací brněnského Deníku Rovnost se už ale dopraváci rozhodli. Peníze na opravu dát nechtějí a plánují výluku, která má začít už v polovině května. Koleje jsou totiž v tak havarijním stavu, že městská firma nechce riskovat, že na nich tramvaje vykolejí.
Někteří Brňané nejsou nadšení z toho, že poslední tři zastávky do smyčky v Komárově budou trávit v autobusech. Do Komárova kromě více než pěti tisíc lidí, kteří bydlí, míří především studenti a zaměstnanci firem sídlících na jihu města. „To bude masakr. Už teď si lidi stěžují, že se někdy nedostanou do tramvají přeplněných studenty. Jsem zvědavý, jak to bude vypadat v autobusech,“ obává se starosta městké části Brnojih Josef Haluza.
Cesty do školy se obává student sportovní fakulty Jan Hailich. „Umím si živě představit, jak kvůli pár zastávkám budu trčet na škaredé zastávce na Zvonařce a čekat na přípoj narvaného autobusu,“ myslí si Hailich.
Poškozené koleje mají stejně zmizet v souvislosti s přestavbou ulic v okolí Zvonařky a ulice Plotní. Trať vedoucí po Dornychu bude zrušena. Vedení města Brna chce, aby tam už v roce 2013 jezdila po víceproudé silnici auta. Tramvaje pak do Komárova pojedou ulicí Plotní.
Rekonstrukce se ale začíná komplikovat. Původně měla stavba za více než jeden a půl miliardy korun začít už letos. Kvůli složitému výkupu pozemků a změně hygienických norem o hladině hluku se ale oprava protahuje.
„Chceme začít příští rok v září. Stavba pak potrvá čtyři a půl roku. Pokud se však vyřeší problémy, které se teď nečekaně objevily,“ uvedl technický ředitel Brněnských komunikací Josef Luňáček.
Dopravní podnik ale už nemůže déle čekat. Navíc investovat do kolejí, které by se musely za rok vytrhat, vedení podniku moc nechce. Oprava trati mezi Zvonařkou a Komárovem by stála osm milionů korun. Náhradní autobusy jsou podle zjištění brněnského Deníku Rovnost levnější.
annonce
Sales zástupce/zástupkyně pro klíčové zákazníky, 50 000 Kč
Geodet, 35 000 Kč
Production Customer Success, 35 000 Kč
Technology Solutions Graduate, 30 000 Kč
Kuchař/ka, 8 750 Kč
referent/referentka právní agendy (PRÁVNÍK/PRÁVNIČKA) oddění zdravotní péče a ekonomiky - MOŽNOST NÁBOROVÉHO PŘÍSPĚVKU, 25 280 Kč
Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z pryže, 20 000 Kč
Svářečský technolog, 35 000 Kč
Podat inzerát
cars
Škoda Octavia první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
Ford Tourneo Custom nové vozidlo, servisní knížka, v záruce
Volkswagen Passat první majitel
Opel Crossland nové vozidlo, servisní knížka, koupeno v CZ
Land Rover Range Rover Velar nové vozidlo, servisní knížka
BMW 520 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Škoda Fabia první majitel, koupeno v D, nehavarované
Škoda Karoq servisní knížka, koupeno v CZ
Prodat auto
tipcars
Jeep Cherokee 2,2 AWD 9ATX 200k Act Drive II
Volvo V60 2.0D3 V5 135PS AUT EXTRA STAV!
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Serv.kniha
Škoda Octavia RS 2.0 TFSI, Automat, Xenony
Volkswagen Sharan Highline 1.4 TSI, Automat
Škoda Octavia 1.6 TDI, ČR,2.maj, Tempomat
Škoda Octavia COM STY PLUS TD 85/2.0 M6F
Citroën Berlingo 1,5 BlueHDi 75 Live
Prodat auto