Brněnský dopravní podnik proto v ulici nedávno rozmístil cedule, které řidičům aut vysvětlují důvod pomalé jízdy tramvají.

Řidiče však oznámení příliš neuklidňuje. „Měl jsem pocit, že to snad řidiči tramvají dělají naschvál. Navíc se tam nedá téměř nikde předjíždět. Teď už sice vím, proč jedou pomalu, ale spíš bych přivítal, kdyby město koleje opravilo,“ řekl například Radovan Minář, který jezdívá po Minské ulici do práce.

Toho se ale řidiči v nejbližší době nedočkají. „Velkou rekonstrukci Minské a Horovy ulice plánoval brněnský magistrát na příští rok. Vzhledem k návaznosti na dokončení Dobrovského tunelů to však nestihne,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

To potvrdil i náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. „Ulice začneme opravovat až v roce 2013,“ podotkl náměstek.

Není však jisté, zda koleje do té doby budou v provozuschopném stavu. „Musíme ještě vyhodnotit, zda je nebudeme muset opravit dříve,“ vysvětlila Škrancová.

Podobná situace je i v ulici Dornych. Tam dopravní podnik také umístil dvě cedule. „Stav kolejí je tam opravdu špatný. Podle původního plánu měly už teď tramvaje jezdit Plotní ulicí. To se ale vzhledem k nedostatku peněz nestalo, takže spoje stále jezdí po Dornychu. V prvním pololetí příštího roku proto musíme v této ulici opravit koleje,“ podotkla Škrancová.

Vedení tramvajové tratě Plotní ulicí je totiž také v nedohlednu. „Zatím nedokážu odhadnout, kdy se stavbou začneme. Brzdí ji složité výkupy pozemků,“ vysvětlil náměstek Kotzian.

Kvůli špatnému stavu kolejí musí tramvaje snížit svoji rychlost také v Žabovřeské ulici, v ulici Jana Babáka nebo v kopci u Dětské nemocnice.