VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šaliny v Brně drhnou, z podvozku létají jiskry

BRNO - Gejzír jisker a škrtnutí podvozku o vozovku většinou prožijí diváci v napínavém filmu plném honiček a rychlých výjezdů z garáží. Jízdu plnou adrenalinu lze zažít i v Brně.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj Anitra, kterou používá Dopravní podnik města Brna.Foto: Ilustrační foto

V pravotočivých zatáčkách mezi stanicemi Šilingrovo náměstí a Česká totiž nízkopodlažní tramvaje, které jezdí na linkách pět, šest a sedm, drhnou podvozkem tak, že létají jiskry.

V plně obsazené tramvaji vzbudí zvuk tramvaje, jedoucí po asfaltu vedle kolejí, mezi cestujícími drobnou paniku. Dívají se po sobě, kroutí hlavami. „To je síla. Už jsem to několikrát zažil. A ještě zadrhneme u České,“ informuje své udivené přátele z Olomouce Kamil Švihálek, který v Brně studuje.

Lidé tak s napětím očekávají zatáčku u „červeného kostela“. „Mám pocit, jako když se mi podlaha tramvaje propadne pod nohama. Nemůže něco odpadnout,“ ptá se Eliška Bartáčková. Podle Zdeňka Neusara z drážní inspekce ale bezpečnost cestujících ani v takovém případě ohrožena není. „Není ohrožena přímo, ale je třeba posoudit, jestli nemůže dojít například k vykolejení tramvaj,“ uvedl mluvčí Neusar.

Dopravní podnik tvrzení, že šaliny drhnou, odmítá. „Sledujeme opotřebení kol i stav tratí a nezaznamenali jsme jejich větší opotřebení. V ojedinělých případech se může stát, že při rychlejším průjezdu obloukem dojde ke kontaktu karoserie tramvaje s vozovkou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V problematickém úseku na křižovatce ulic Pekařská, Husova a Joštova jezdí několik typů nízkopodlažních tramvají. Cena jedné soupravy se pohybuje okolo třiatřiceti miliónů korun.

Všechny typy tramvají schvaluje do provozu drážní úřad. Jeho pracovníci si neumí záhadu drhnutí vysvětlit. „A není to tak, že při jízdě do kopce a zpomalení jen víc hučí motor, nevěřil zprávám o jízdách plných napětí v Brně technik v pražském ústředí úřadu Petr Kvapílek.

Řidiči na těchto linkách ale o problému, který mají podle mluví Pohanové omezit snížením rychlosti v zatáčkách, vědí. „Stává se to jen u určitého druhu souprav. Nezáleží na tom, jestli je plně obsazené nebo prázdná, jestli jedu rychle nebo pomalu,“ prozradil na konečné v Králově poli řidič šaliny číslo šest. Jméno si uvést nepřál.

Podle něj ale drhnutí také možným důvodem, proč na třech linkách, které protínají město, nízkopodlažní tramvaje často nejezdí. Maximálně jednou do hodiny.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravu na D1 zastavily hromadné dopravní nehody.
AKTUALIZOVÁNO
7 7

Sněhová kalamita v Brně: hromadné nehody blokovaly D1 více jak tři hodiny

Ilustrační fotografie.

Řidiči dostanou přidáno. Odbory se dohodly s vedením dopravního podniku

Brněnské vrcholové sportovní kluby si rozdělí přes šedesát milionů

Brno – Na služby maséra, psychologa, fyzioterapeuta či pronájem sportovišť získají letos brněnské kluby vrcholových sportů více než šedesát milionů korun. V úterý doporučili brněnští radní schválit částku městskému zastupitelstvu.

Omezení aut před nádražím se odkládá na duben. Přípravy brzdí připomínky

Brno – Zklidnění přednádražního prostoru se odkládá. Původně měla podle brněnského náměstka pro dopravu Matěje Hollana platit dopravní omezení od ledna. Kvůli velkému množství připomínek však dopravu přeorganizují nejdříve od dubna.

Rodiče se neshodli a dívku do školy nezapsali. Zastal se jí Ústavní soud

Brno – Dívky, která se po několika dnech ve školní lavici vrátila zpět do školky, se v úterý zastal Ústavní soud. Případ provázelo několik soudních jednání poté, co se odloučení rodiče dívky nedohodli, zda má dítě chodit do brněnské nebo olomoucké základní školy.

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Brno - Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>