Příští zastávka: Technologický park. Takové hlášení by měli brzy slyšet cestující v brněnské tramvaji mířící do Králova Pole. Trať od technického muzea, kde nyní končí linka číslo třináct, se už začíná prodlužovat. A dopravní podnik slibuje, že nezůstane jen u toho.

Vzniknout by mohlo asi patnáct nových zastávek. Plánovaný projekt Severojižního diametru, který by měl hromadnou dopravu dostat v centru pod zem, je však stále nejasný. „Prioritní je hlavní nádraží. Už teď ale víme, že plánované tramvaje zřejmě nahradí vlaky. Tunel pod Brnem by se měl začít stavět až za dvanáct, patnáct let,“ řekl náměstek primátora Martin Ander. Podle něj bude rychlodráha stát téměř patnáct miliard korun.

Viditelné změny se dočkají už za dva roky cestující v Lesné. Tam vznikne šest nových zastávek. „Prodloužíme linku číslo pět do Seifertovy ulice. Stále ještě nevíme, kde bude konečná. Uvažujeme o ulici Haškova,“ řekl Jan Seitl z dopravního podniku. Místní to vítají.

„Prodloužení linky pět mi dost pomůže. Nebudu muset už přestupovat na autobus jako nyní,“ řekla Libuše Burešová bydlící nedaleko ulice Seifertova.

Nové koleje začínají dělníci pokládat také v Králově Poli, kde se tramvaj zastaví až v areálu technologického parku, a o tři zastávky delší bude trať, která teď končí v Bystrci na Ečerově. V oblasti Kamechy nedaleko Žebětína tam totiž rostou nové domy, kde vznikne až patnáct set nových bytů.

Lidé žijící v Líšni budou do roka využívat delší trolejbusovu trať. „Zastávka Novolíšeňská už nebude konečnou,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Lidé ze Staré Líšně se těší také na slibované prodloužení ze Stránské skály.