Práce naváže na dřívější geologický průzkum, který prověřoval stav půdy pod trasou trati. „Narazili jsme na skalní masiv. Studie má proto zhodnotit, jak se lokalitou dá projít. Záleží na projektantovi, kolik verzí trasy navrhne,“ uvedl náměstek brněnského primátora Richard Mrázek.

Studie také vyčíslí náklady na prodloužení trati do Kamech. „Poté můžou politici rozhodnout, jaká varianta trasy je možná, a projektant ji dopracuje pro územní rozhodnutí,“ vysvětlil Mrázek.

Kvůli špatnému podloží byla ve hře i stavba lanové dráhy, která by Bystrc se sídlištěm propojila. „Lepší je rozhodně tramvaj, protože má více zastávek, lanovka by měla jen dvě. Tramvaj je také už osvědčený způsob hromadné dopravy. Navíc je ekologičtější než jízda autem,“ řekl bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. Kdy bude studie hotová, město nesdělilo.