Pracovali například na interiérech technologických budov, postupují také práce na zpevňování svahu i ve stavbě cesty do Omic. Dělníci také staví sloupy trakčního vedení.
Při stavbě projdou rekonstrukcí zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. V Tetčicích vznikne pro cestující nová zastávka s nástupišti končícími u stávajícího železničního přejezdu. Současná stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava.
„Ve stanici Zastávka u Brna postavíme dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště, která propojí nový podchod s bezbariérovým přístupem pomocí výtahů. K vyšší bezpečnosti provozu přispěje moderní zabezpečovací zařízení a rekonstrukce osmi přejezdů. Stávající traťová rychlost osmdesát kilometrů v hodině se zvýší až na 120 kilometrů v hodině," vyjmenovala už dříve mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Nynější práce navazují na už dokončenou část z Brna do Střelic. Hotovo má být na konci roku 2024. Náklady na nynější etapu jsou 3,1 miliardy korun.
Dokončení obou stavebních etap umožní díky přibližně dvaceti kilometrům modernizované trati z brněnských Horních Heršpic zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Hrozba kolon mezi centrem Brna a dálnici D2: začnou opravy Hněvkovského ulice