Pracovali například na interiérech technologických budov, postupují také práce na zpevňování svahu i ve stavbě cesty do Omic. Dělníci také staví sloupy trakčního vedení.

Při stavbě projdou rekonstrukcí zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. V Tetčicích vznikne pro cestující nová zastávka s nástupišti končícími u stávajícího železničního přejezdu. Současná stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava.

Silničáři zakládají nový most mezi 195. a 196. kilometrem D1 v Brně.
Záběry z dronu. Při rozšiřování dálnice D1 v Brně silničáři zakládají nový most

„Ve stanici Zastávka u Brna postavíme dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště, která propojí nový podchod s bezbariérovým přístupem pomocí výtahů. K vyšší bezpečnosti provozu přispěje moderní zabezpečovací zařízení a rekonstrukce osmi přejezdů. Stávající traťová rychlost osmdesát kilometrů v hodině se zvýší až na 120 kilometrů v hodině," vyjmenovala už dříve mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Stavbaři pokračují v modernizaci železniční trati mezi Střelicemi a Zastávkou. Součástí je i rekonstrukce zastávky v Rosicích.Stavbaři pokračují v modernizaci železniční trati mezi Střelicemi a Zastávkou. Součástí je i rekonstrukce zastávky v Rosicích.Zdroj: Vizualizace: Správa železnicNynější práce navazují na už dokončenou část z Brna do Střelic. Hotovo má být na konci roku 2024. Náklady na nynější etapu jsou 3,1 miliardy korun.

Dokončení obou stavebních etap umožní díky přibližně dvaceti kilometrům modernizované trati z brněnských Horních Heršpic zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Hrozba kolon mezi centrem Brna a dálnici D2: začnou opravy Hněvkovského ulice

Zdroj: Deník/Michal Hrabal