V příštích osmi měsících proto chtějí pořádat diskuze s obyvateli Brna. „Vadí nám, že se vytvořil mýtus třetí varianty, takzvané pod Petrovem. Ta je podle nás ale stejná jako zachování nádraží v centru, jde jen o jeho rozšíření," uvedla za koalici Kristina Sapáková.

Podle příznivců nádraží v centru za diskuzemi o takzvané třetí variantě pod Petrovem, která obnáší odsun nádraží do dnešní Malé Ameriky o tři sta metrů, může především Spolek Brno+ a jeho předseda Robert Kotzian. „Celé referendum je úmyslně namířeno ostře proti městu Brnu, jehož životním zájmem je přestavba železničního uzlu Brno v jedné ze dvou možných variant," uvedl předseda spolku. Podle něj hrozí, že současné diskuze zastaví několik let příprav a Brnu hrozí, že se nového ani opraveného nádraží nakonec nedočká.

Zachování současné polohy stanice s prodloužením směrem k Malé Americe podporuje i dopravní odborník z Vysokého učení technického v Brně Jan Pavlíček. „Jde jen o prodloužení peronů, pořád je to ale varianta v centru," vysvětlil Pavlíček, podle kterého nesmí lidé dopustit, aby hlavní vlaková stanice už byla mimo město.

Hlavní problém vidí především v dopravní obslužnosti polohy nádraží mimo centrum města. I proto plánují brněnští radní zadat práce na studii, která odhalí, jestli by odsunutí nádraží z centra města neochromilo hromadnou dopravu. „Necháme ji vypracovat pro obě polohy a výsledek ukáže, jak to ve skutečnosti je. Až s takovými podklady se dá rozhodnout správně. Dodnes taková studie chybí," vysvětlil náměstek primátora Matěj Hollan, který dříve aktivně vystupoval proti odsunutí nádraží.