Proti myšlence nového záchytného parkoviště v brněnských Obřanech ale vystoupila bývalá náměstkyně primátorka Klára Liptáková a starosta Maloměřic a Obřan. „Je to jediné místo v Obřanech, kde pro naše obyvatele můžeme postavit obchod. Místní lidé totiž kvůli nákupům musí jezdit jinam. Navíc jsme tenhle záměr uvedli ve změně územního plánu. Odsouhlasila to rada i zastupitelstvo. Vidím tady určitý rozpor," sdělila na jednání zastupitelů Liptáková.
Podle obřanského starosty Vlastimila Břicháčka je nepraktické stavět záchytné parkoviště uprostřed městské části. „Vhodnější by bylo lépe využívat záchytné parkoviště v Bílovicích nad Svitavou. Kdyby tam častěji jezdily autobusy hromadné dopravy, mohlo by se využívat místo toho obřanského," uvedl starosta.
Podle náměstka primátora Martina Andera, který má na starosti územní plánování, je potřeba vyřešit, jestli v místě vznikne záchytné parkoviště nebo obchodní dům. „Přichází nám stovky podnětů od místních, že tam obchodní dům nechtějí. Záchytné parkoviště musí být u tramvajové linky, aby měl projekt smysl," vysvětlil zastupitelům Ander.
Zastupitelé nakonec odsouhlasili tři záchytná parkoviště. Celková částka tak bude o čtyřiapadesát milionů nižší. Podle předběžných plánů by se trojice parkovišť měla začít stavět mezi roky 2017 až 2020.
V Brně už systém Park and ride funguje na jednom místě. Řidiči ho najdou u Ústředního hřbitova, většinu dne je ale parkoviště prázdné.
První dvě hodiny stání tam mají řidiči zdarma. Za parkování kratší než dvanáct hodin lidé zaplatí dvacet korun. Dopravní komise města navíc doporučuje zavést stání zdarma na tomto parkovišti než se zavede rezidentní parkování. Jestli se ceník změní, ale není jisté.