Základní škola v Drásově se do projektu zapojila už před třemi lety. A její vedení v něm chce pokračovat dál. „Je to dobré pro obě strany. Děti se speciálními potřebami se mohou přirozeněji rozvíjet, jejich zdraví spolužáci si zase vylepšují sociální cítění," vysvětlila zástupkyně ředitelky Kateřina Vaverková s tím, že zájem rodičů se stále zvyšuje.

Takzvané inkluzivní vzdělávání není ovšem vhodné pro každého. „Je třeba sladit potřeby dítěte, naše možnosti a představy rodičů. To není vždy jednoduché," zdůraznila ředitelka základní školy v Doubravníku Eva Hertlová.

V třech třídách tam studuje rovnou pět dětí se speciálními požadavky. Při výuce mají v každé třídě k dispozici jednoho asistenta. „Další dvě děti navštěvují i mateřskou školu. Ty zdravé jsou pak na své spolužáky zvyklé už odmalička a považují je za sobě rovné," doplnila Hertlová.