Zaměstnanci do Maria naložili celkem sedm a půl tuny, což odpovídá zatížení pěti lidí na metr čtvereční. „Jako zátěž využíváme stará železa a také velké nádoby s vodou," přiblížila Doležalová.

Trolejbus musí odjezdit bez cestujících dohromady deset tisíc kilometrů. Polovinu bez zátěže. „Počítáme, že v průběhu dubna vyjede poprvé do ulic i s cestujícími," nastínila mluvčí dopravního podniku.

Zaměstnanci komínské vozovny nyní mají složené dva trolejbusy Mario, v plánu dopravního podniku pro letošní rok je dalších deset vozů. Na konstrukci trolejbusů se podílí podle Doležalové zhruba deset zaměstnanců komínské vozovny, v největší míře elektrikáři.

Brněnský dopravce může podle smlouvy sestrojit až čtyřicet trolejbusů Sor TNS 12. Zaplatí 7,4 milionu korun za kus. Ušetří až sto milionů korun. V České republice se jedná o unikátní projekt.