Přitom s prodloužením tramvaje ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou a vytvořením smyčky představitelé města dlouho počítali. Studie dopravní obslužnosti však za vhodnou variantu označila zavedení trolejbusové dopravy. Deník o tématu dlouhodobě informuje, například TADY.

„Z porovnání vyplynulo, že aktuálně nejvýhodnější a do budoucna nejvariabilnější je vybudování trolejbusové trati jak po Seifertově, tak po Okružní ulici na Lesné,“ potvrdil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Zemědělci v Brně protestovali také v uplynulých letech. Ilustrační foto.
Traktory zahltí Brno. Protestní jízda zemědělců vyrazí na Kotlářskou z tří směrů

Do nedalekých Soběšic by následně mohly zajíždět takzvané parciální trolejbusy, které část trasy absolvují jako klasický trolejbus a část jako autobus poháněný baterií.

„Zároveň budeme při budování trakčních stožárů myslet na územní rezervu, která by případně umožnila v budoucnu změnu na tramvajovou dopravu,“ doplnil Kratochvíl.

V Merhautově ulici v současné době navíc pokračuje kompletní rekonstrukce mostu přes železniční trať. Nově bude vhodný pro trolejbusy a případně i tramvaje.

Parciální trolejbus v Brně, ilustrační foto.Parciální trolejbus v Brně.Zdroj: Ondřej Kaloud

Na zavedení trolejbusů na Lesnou se pracovníci zaměří, jakmile budou s mostem hotoví. Součástí stavby bude i měnírna, která bude důležitá v případě úprav pro vedení tramvajové trati. „Tímto krokem bude celá oblast obsluhovaná v elektrické trakci, se kterou má dopravní podnik velké zkušenosti,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Pro připomenutí. Původně plánované prodloužení tramvajové trati na Lesnou za zhruba osm set milionů korun vyvolalo v posledních měsících mezi tamními obyvateli vlnu nesouhlasu. Vznikla dokonce petice. Tramvaje měly jezdit přes Merhautovu a Okružní ulici na Halasovo náměstí, pod nesouhlasnou petici se podepsaly stovky Brňanů.

Deník zjišťoval, jak to bude se zachováním průchodů pro chodce kolem obchodního domu Tesco, který má jít na podzim k zemi.
Soumrak bývalého Prioru v Brně: víme, jak to bude s obchody i průchodem pro pěší

Podle iniciátora petice Petra Vašíčka by tramvaj obyvatelům Lesné nepomohla. Od zastávky Jugoslávská po Českou totiž jedou linky 5 a 9 ve stejné trase. „Stavba je zbytečná, nadále budou muset více jak tři čtvrtiny obyvatel Lesné přesedat. Do Čertovy rokle zajíždí minimum cestujících," zmínil tehdy muž.

Velký přínos v podobě prodloužení tramvajové trati neviděl ani starosta Brna-severu Martin Maleček. „Už v roce 2016 bylo stanovisko městské části takové, že preferujeme prodloužení autobusové linky 46, jako to bylo v době výluky kvůli ulici Milady Horákové, případně trolejbus po severovýchodní straně Lesné," konstatoval dříve Maleček.

V současné době obsluhuje sídliště v brněnské čtvrti Lesná pouze jedna trasa po třídě Generála Píky. V případě jakéhokoli technického problému je ale kapacitní tramvajová doprava přerušená.