města s trolejbusy
Brno
České Budějovice
Hradec Králové
Chomutov Jirkov
Jihlava
Mariánské Lázně
Opava
Ostrava
Pardubice
Plzeň
Teplice
Ústí nad Labem
Zlín Otrokovice

Na obnovu trolejbusů je podle něj již dnes pozdě. Peníze Praha raději investuje do rozvoje tramvají a metra.

V Ostravě se zase trolejbusy dělí o dopravu s tramvajemi. „Obsluhují centrum města a severovýchodní obvod Slezská Ostrava," řekl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht. Podobná situace panuje také v Plzni.

Naproti tomu v Ústí nad Labem trolejbusy tramvaje zcela nahradily. V roce 1981 se připojily k autobusům. „Trolejbusy pomohly zlepšit situaci ve městě, které tehdy trápilo množství smogu," sdělil výkonný ředitel Dopravního podniku Ústí nad Labem Radek Chobot.

Na severu Čech se trolejbusům daří. Do října příštího roku rozšíří vozový park Ústí nad Labem šestadvacet nových kusů.

Svoji popularitu naopak ztrácí trolejbusy v Mariánských Lázních. Jezdí neobsazené a údržba tratí je příliš drahá. „Postupně utlumíme investice a údržbu trolejových vedení. Jestli úplně zmizí trolejbusy, ještě není rozhodnuto, možná některá linka zůstane," řekl místostarosta Mariánských Lázní Petr Horký. Po ulicích západočeského města v současnosti jezdí devět trolejbusů. Zcela zmizet mohou už za tři roky.

MARTIN SLÁVIK