„Hledáme úspory kde můžeme. A vidíme možnost využít obrovského potenciálu našeho opravárenství. Vedle čtrnácti set řidičů totiž zaměstnáváme právě i osm set opravářů. Trolejbusy už teď kompletně rekonstruujeme. Napadlo nás, že zkusíme vyrobit trolejbus celý nový," uvedl Havránek.

Výroba trolejbusů by se měla podobat vzniku tramvají Vario. „Můžeme repasovat starý podvozek a na něm vyrobit zcela nový trolejbus. Další možnost je nákup autobusu bez motoru, namontovat na něj sběrač a udělat tak trolejbus," nastínil Havránek.

Podobný projekt je ve střední Evropě ojedinělý. Z blízkých zemí jej připravují jen v Maďarsku.

Uskutečnění plánu podle Havránka záleží na ekonomické výhodnosti. „Nový trolejbus stojí deset milionů. To je hranice výhodnosti," řekl.

Dodal, že pro příští rok plánuje dopravní podnik také znásobit počet přestaveb starších tramvají na moderní nízkopodlažní typu Varion.