„Trolejbusové linky by se měly prodloužit například v Bystrci, Líšni nebo Starém Lískovci. Konkrétní projekty na tyto akce by měly vzniknout do tří let,“ uvedl předseda komise dopravy Rady města Brna Josef Veselý.

V Líšni by tak mohly některé linky, které nyní končí na zastávce Novolíšeňská pokračovat dál do kopce až k zastávce Jírova.

„Trolejbusy nyní zastavují u čtyřproudové silnice, kde ve špičce jezdí mnoho aut. Lidé, tak musejí při přestupu tuto nebezpečnou silnici přecházet. Prodloužení trati by tak mělo zaručit i větší bezpečnost lidí,“ podotkl Veselý. Dodal, že trolejbusy navíc nahradí i některé autobusy a cestování tak bude bez emisí

Další projekt by pak měl zlepšit dostupnost bystrckého sídliště. Trolejbusová linka číslo třicet by totiž nově měla zajíždět do do přestupního uzlu Zoologická zahrada.

„Bude to určitě jisté zlepšení pro cestující, kteří zde budou přestupovat. Do budoucna bych chtěl ještě více změn, protože stále některé linky zastavují od uzlu velmi daleko,“ podotkl starosta Bystrce Svatopluk Beneš.

Na poslední změnu se mohou těšit hlavně lidé, kteří využívají trolejbusové linky v brněnském Starém Lískovci. Spoje, které nyní zastavují ve smyčce Osová budou totiž pokračovat až k nově vybudovanému přestupnímu uzlu u železniční trati.

„Na železnici, která vede podél dálnice D1, vznikne nová stanice. Na ni pak bude navazovat trolejbusová linka i integrovaná doprava, kterou prodloužíme ze stanice Osová,“ vysvětlil už dříve plán výstavby náměstek primátora města Brna Martin Ander. V plánu tedy je i prodloužení ulice Osová přes nový bytový komplex se stovkami bytů, který v oblasti nyní vzniká.

Čtvrtý a poslední projekt bude dělat přímo dopravní podnik, který by měl navrhnout zrychlení a zkvalitnění trolejbusové dopravy. Právě rychlost je totiž podle Veselého nejslabším článkem trolejbusové dopravy, za což bývá tato doprava kritizována. „Měla by se tak zvýšit rychlost v zatáčkách a na kříženích, kde nyní řidiči musejí vždy hodně přibrzdit,“ podotkl Veselý.

Podle předběžných prognóz budou tyto projekty stát asi patnáct milionů korun. „Až pětaosmdesát procent bychom mohli dostat z Evropské unie. Trolejbusová doprava má v Brně silnou tradici a jedná se o provoz, který je v podstatě bez emisí, proto se ji vyplatí dál podporovat,“ doplnil Veselý.

Brno může žádat o peníze na projekty hlavně díky jeho budoucímu členství ve svazku Trolley, což je svazek takzvaných trolejbusových měst. Ve svazku bude Brno například s rakouským Salzburgem, německým Lipskem či maďarským Szegedem. I následující stavby nových tratí by pak město mohlo platit město z evropských peněz. Podle Andera už ale dotace nebudou jistě tak vysoké. „Město však se stavbou těchto linek i tak počítá,“ dodal Ander.

Plánované prodloužení tras trolejbusů v Brně.