Ekologové napadli původní dokument a požadovali, aby stavba, která je součástí velkého městského okruhu, vypadala architektonicky jinak.

„Ministerstvo do povolení zapracovalo také podmínky, které se týkají monitorování hluku při stavbě a imisní limity u výduchových komínů,“ řekl Miroslav Patrik z Dětí Země.

Přestože stát námitky ekologů uznal, hrozí další zpoždění. Na soud se chtějí totiž obrátit majitelé okolních domů, kterým vadí technologie ražby. Jejich stížnost by ale znamenala, že by ministerstvo muselo vydat třetí stavební povolení. To by trvalo další rok.

Se stavbou se mělo začít už před rokem. Více než kilometrový úsek bude stát zřejmě osm miliard korun. Brno zaplatí čtyři sta milionů. Řidiči by mohli tuneli projíždět až v roce 2012. V mapách jsou zakresleny i další etapy stavby brněnského kruhu. Součástí by měl být most přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí nebo další tunel pod Akátky.