„Vycházeli jsme z čísel návštěvnosti našich památek, jako je třeba brněnské podzemí, návštěvností akcí, které pořádáme, nebo nám poskytly data jiné turistické atrakce, jako je Zoo Brno nebo centrum Vida,“ řekla mluvčí centra Adéla Nováková.

Brno sice podle primátorky Markéty Vaňkové zaznamenalo úbytek zahraničních turistů, na druhou stranu ale přibyli tuzemští. „Pokud hodnotíme letošní situaci pohledem návštěvnosti, vidíme, že se čísla lehce proměnila, ale sezóna je obecně úspěšná, některá čísla dosáhla rekordních hodnot,“ oznámila.

Návštěvnosti pomohly i novinky. Například zpřístupnění Vodojemu pod Žlutým kopcem. Poprvé tam lidé zavítali 18. července. „Od té doby jsou všechny prohlídky vyprodány, navštívilo jej 1228 lidí. První prohlídky zmizely z prodeje za šest minut. Aktuálně je zařazený do ankety 20 nejzajímavějších novinek na portálu kudyznudy.cz a vede v ní," zmínila Nováková.

Tradiční prostory brněnského podzemí, tedy Labyrint pod Zelným trhem, Kostnice u svatého Jakuba a Mincmistrovský sklep v létě téměř dosáhly na vynikající čísla minulé sezony, která byla rekordní.

Novinkou byl také Brasil Fest Brno, který zaplnil centrum města nejen místními a turisty, ale i tanečníky salsy a bubeníky. „Díky rozšíření oblíbených festivalů i představení zcela nových konceptů jsme letos opět ukázali, že Brnu právem náleží titul kreativního města hudby Unesco,“ poznamenal radní pro kulturu Marek Fišer.

Ve spolupráci s městem a brněnskými hotely turistické informační centrum připravilo pro podporu delších pobytů zvýhodněnou akci na třídenní turistickou kartu Brnopas. „Prodej turistické karty oproti loňskému červenci a srpnu vzrostl o 330 procent," vyčíslila Nováková.

MICHAL HRABAL
KLÁRA JESCHKEOVÁ