Spousty hodin strávených bez jídla a pití na letišti, neustálé přesuny tam a zpět, velmi špatná komunikace s delegáty cestovní kanceláře, nekonečné čekání na návrat domů. Takové vzpomínky si odvezou dvě stovky českých a slovenských turistů, kteří se vypravili se společností Sunny Days do Egypta.

Většina lidí hodnotila pobyt jako příjemný. Přesto si ale budou pamatovat hlavně jeho vyvrcholení. Původně totiž měli dorazit zpátky domů už v neděli. Kvůli údajné poruše letadla letecké společnosti Koral Blue se jejich odlet zpozdil o dva dny.

Létající šrot

Turisti Deníku.cz krátce po svém příletu do Brna popsali, že letadlo společnosti Koral Blue bylo ve velmi špatném stavu. „V letadle nesvítila světla, na záchodě člověk přemýšlel, jestli si má držet prkýnko nebo dveře, které se neustále otvíraly. Už jsme seděli vevnitř a měli jsme odletět. Letadlo však vůbec nenastartovalo. Jen třikrát škytlo a ani se nerozjelo na ranvej,“ řekla Zdeňka Kutá.

Podle ní letadlo připomínalo spíš přesluhující šrot. „Letěli jsme jím už cestou tam. Všichni jsme se báli, aby vůbec doletělo,“ dodala Kutá.

Nekonečné čekání

A to byl teprve začátek všech problémů. „Z letadla nás vyhnali a my museli čekat na letišti. „Kolem dvanácté nás odvezli zpátky na hotel, kde jsme čekali až do devatenácté hodiny. Tehdy nás opět autobus zavezl do odbavovací haly, kde jsme zbytečně čekali až do tří do rána. Cestu do hotelu jsme pak absolvovali ještě jednou,“ uvedl devatenáctiletý Milan Kolčava.

Tvrdí, že se o ně cestovní společnost vůbec nezajímala. „Dostali jsme od letecké společnosti jen malé džusy, které nám musely stačit na několik hodin. Celou dobu jsme tam jen tak stáli. Pětkrát, šestkrát nám řekli, že už budeme nastupovat. Lidé ztráceli trpělivost, leželi na zemi. Navíc tam byl vydýchaný vzduch. Jsem rád, že už jsme doma,“ oddychnul si Kolčava.

Růžena Trávníčková neskrývala zlost a volila ještě ostřejší tón. „Neustále nám lhali. Každou půlhodinu tvrdili, že už odlétáme. Devětadvacet hodin se o nás nikdo nepostaral. Připadala jsem si jako trestanec,“ rozčilovala se krátce po příletu Trávníčková.

Turisté zvažují žalobu

Nespokojenost s postupem cestovní kanceláře Sunny Days vyjádřily desítky lidí už na letišti. „Zhruba osmdesát lidí podepsalo papír, kde uvedli i své kontakty. Navzájem se spolu domluvíme na dalším postupu. Určitě to nenecháme jen tak. Nejspíš podáme hromadnou žalobu,“ prohlásila Kutá.

Kromě utrap na letišti bude nejspíš požadovat i náhradu ušlého zisku v práci. V pondělí totiž měla nastoupit v nemocnici na odpolední směnu. „Poslala jsem vrchní sestře textovou zprávu, že nepřijdu. Vůbec netuším, jak to dopadlo,“ obává se Kutá.