„Ve výběrovém řízení vyhrála Petra Kačírková,“ sdělil mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Kačírkovou pověřili radní vedením Brněnského kulturního centra už na začátku prázdnin. Tehdy odešla jeho ředitelka Monika Šimková. V srpnu pak město organizaci přejmenovalo na Turistické informační centrum.

Ve výběrovém řízení soutěžila Kačírková s dalšími třemi uchazeči. „Komise vybírala ze čtyř kandidátů dvoukolově. Do druhého kola postoupili tři zájemci,“ upřesnil Žára.

Hlavním cílem nové ředitelky je posílit postavení města Brna jako turistické destinace. „Reorganizujeme naši vnitřní strukturu tak, že právě na turistický ruch budeme klást největší důraz. Samozřejmě nám zůstanou i kina či galerie, ale budou upozaděné,“ nastínila svoje nejbližší kroky Kačírková.

Turisty chce přitáhnout několika způsoby. „Zaměříme se na na marketing. Vytvoříme turistické balíčky s ucelenou nabídkou zážitkové turistiky tak, aby zde návštěvníci zůstali ne jeden den, ale dva nebo tři,“ uvedla.

Centrum podle ní bude pracovat i na vytvoření městské cestovní kanceláře. „Jejím úkolem bude především jednání s ostatními cestovními kancelářemi o zařazení akcí jako Divadelní svět, Ignis Brunensis či vánoční Brno do jejich katalogů,“ uvedla Kačírková.