S postavením velkého překladiště pro více druhů dopravy v Brně počítá státní politika územního rozvoje. „Prověřili jsme, kde lze takové centrum postavit a vybrali jsme tuto oblast," sdělila lidem vedoucí krajského odboru územního plánování a stavebního řádu Eva Hamrlová. Kraj teď vkládá logistické centrum do zásad územního rozvoje, tedy vlastního územního plánu.

V úvahu připadají dvě varianty postavení logistického centra. Buď přímo u letiště, nebo na místě současného kontejnerového překladiště v Dolních Heršpicích a Přízřenicích. „To by ale bylo neúměrně daleko od letiště," upozornil zpracovatel územní studie pro centrum Antonín Hladík.

Místní lidé mají ale s terminálem u tuřanského letiště problém. „Tuřany nejméně potřebují další logistická centra. Je tu černovická, slatinská, tuřanská a ivanovická průmyslová zóna. Neúměrně zatěžují dopravu. Tu už nejde dále zvyšovat. Logistické centrum je třeba úplně zavrhnout do doby, než se postaví obchvat Tuřan a napojení na dálnici D1," zdůraznil jeden z diskutujících.

Stejný postoj má i pořádající sdružení Čisté Tuřany. „Vybudování obchvatu a nájezdu jsou věci, kterými stavbu v našich připomínkách podmiňujeme," uvedla Hana Kašpaříková ze sdružení.

Další lidé zdůrazňovali obavy ze zvýšených dopadů na jejich zdraví. „V zásadách jsou dopady na životní prostřední vyhodnocené. A nemají být významné," uvedl jeden ze zpracovatelů zásad Aleš Stuchlík.