Nová parkovací místa většinou lidé vítají. Nedávno zřízená stání v Kounicově ulici naproti hotelu Continental však některé Brňany naopak rozčílila. „Nechápu to. Magistrát mluví o tom, jak auta přesune z centra do parkovacích domů, a teď dělá pravý opak," postěžoval si například Martin Zemčík.

Dvacítka vyznačených stání vznikla na chodníku minulý týden. Lidem vadí hlavně to, že zabírají místo pro chodce, když je přitom nedaleko parkovací dům  Rozmarýn.

Podle vedoucího dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimíra Bielka auta  chodce nijak neomezují. „Obnovili jsme systém, který v ulici byl už před lety. Auta z chodníku tehdy zmizela kvůli plánované rekonstrukci. Na tu však stále nemáme peníze, proto jsme se rozhodli parkování obnovit," vysvětlil Bielko.

Tah města se nelíbí ani provozovateli nedalekého parkovacího domu Rozmarýn. „Už nyní jsme ve ztrátě. Ještě nikdy se nestalo, že bychom byli plně obsazení. Maxima jsme dosáhli jeden den loni před Vánocemi, kdy řidiči zabrali zhruba dvě třetiny z celkových 350 míst. Obnovení parkoviště na chodníku nám ještě přitíží," zdůraznil Radovan Majnuš ze společnosti Imos facility, která parkovací dům provozuje.
Podle Bielka se společnost odlivu klientů bát nemusí. „V nejbližší době parkoviště zpoplatníme. Za hodinu tam řidiči zaplatí čtyřicet korun, což je víc než v parkovacím domě," vysvětlil Bielko.

V Rozmarýnu stojí první tři půlhodiny každá patnáct korun. „Po hodině a půl se poplatek snižuje na pětadvacet korun za hodinu. Nabízíme i dlouhodobé zvýhodněné parkovné," podotkl Majnuš.

Auta na chodníku se nelíbí ani Kateřině Danielové, která v Kounicově ulici pracuje. „Chodník je určitě široký dost na to, aby na něm stála auta. Ale podle mě by bylo mnohem lepší, kdyby tam město třeba vysázelo stromy. Auta mohou parkovat v jednom z jízdních pruhů, kde stejně dříve i přes zákaz stávala," myslí si žena.

Bielko zdůraznil, že nová stání nejsou v ulici napořád.  „Stále počítáme s její bezbariérovou úpravou. Díky tomu, že jsou parkovací místa na chodníku pouze vyznačená, můžeme je kdykoliv bez problému odstranit. Dokud však nebude hotová strategie parkování, nemůžeme plánovat žádné větší projekty v této oblasti," upozornil.

Strategie, kterou zpracovává společnost Brněnské komunikace, bude hotová příští rok. Město z ní chce vycházet při plánování staveb dalších parkovacích domů. První z mají dělníci začít stavět už letos.

Dlouho očekávaný parkovací dům vznikne v Kopečné ulici. „Předpokládám, že stavbu zahájíme v září," sdělila mluvčí společnosti Brněnské komunikace Vladimíra Navrátilová.