Zatím není jasné, kdy si zákazníci službu přes aplikaci opět objednají. „Nyní zpracováváme právní analýzu. Jednou z možností je změna městských nařízení, na které odkazuje předběžné opatření zakazující fungování Uberu v Brně. Další možností je připravovaná novela silničního zákona, kterou zatím schválili poslanci a díky které by mohl Uber ve městě fungovat,“ říká primátorka.

Zástupci firmy rozhodnutí radních přivítali. „Používání aplikací, jako je například Uber, a jiných řešení sdílené dopravy společně s veřejnou dopravou snižuje dopravní zácpy, zlepšuje kvalitu ovzduší v našich městech a vytváří menší potřebu parkovacích míst,“ sdělili v prohlášení.

Zástupci Správy železniční dopravní cesty v úterý představili novinky na hlavním nádraží po roční vlakové výluce. Ukázali také zcela nové prostory jednotného obslužného pracoviště, z něhož budou výpravčí řídit provoz na nádraží.
Hlavní nádraží po výluce? Na hraně kapacity. Denně tam projede 620 vlaků

Rozhodnutí radních však nic nemění na kritickém postoji taxikářů. „Lze předpokládat, že se blíží definitivní schválení novely zákona o taxislužbách, která rozdělí řidiče do několika skupin. Někteří zůstanou jako klasické taxi, jiní budou jezdit bez majáčku na aplikaci a velmi se to znepřehlední,“ prohlásil Jiří Kyjovský z brněnského spolku Cech Taxi Czech Republic.

Zdůraznil přitom, že není proti novele a používání nových technologií. „I v současnosti taxikáři v Brně mobilní aplikace využívají. Vadí mi nejednotná pravidla,“ kritizoval.

Smířlivější je taxikář Ivo Fischer. „Řidiči jezdící pro Uber by měli mít čísla, registraci a tím pádem i podléhat kontrole magistrátu. Pokud radnice omezí Uber spodním cenovým limitem, pak je to v pořádku,“ míní taxikář.

Policisté ve středu ráno kontrolovali přecházející na přechodech pro chodce na Konečného náměstí.
Kontrola chodců na Konečného náměstí: sluchátka nebo kapuce? Větší riziko nehody

Někteří Brňané krok radních vítají. „Jsem pro. Každý si může vybrat školeného a přezkoušeného taxikáře, nebo poloamatéra,“ uvedl Filip Cvetler.

Jiní zase fandí klasickým taxikářům. „K tomu, aby člověk mohl dělat taxikáře, je potřeba mít zkoušky z místopisu a také taxametr. Uber je podnikání bez licence,“ řekl Petr Kováč.