Aktuálně se projekt zásadní přestavby křižovatky nachází těsně před dokončením dokumentace pro územní rozhodnutí. „Ve spolupráci s krajem má stavba začít v roce 2024,“ informoval brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Investiční záměr před třemi lety stanovil náklady na 386 milionů korun, novější odhad neexistuje.

Tramvaje úsekem projedou v samostatném koridoru. Vedle povedou přímé směry z centra města do Bystrce a opačně. „V horní úrovni bude pětipaprskový kruhový objezd, který umožní plynulejší a bezpečnější individuální automobilovou dopravu," doplnil Kratochvíl.

Změny čekají na pěší a cyklisty. Silnici i tramvajovou trať překonají nedaleko mimoúrovňové křižovatky po nové lávce. U řeky Svratky naváže na nové přemostění, které nahradí současnou, už nevyhovující lávku přes vodu.

Dlouhodobě vyhlíží úpravu problematického křížení třeba Brňan Lubomír Strážnický. „Je to křižovatka hrůzy. Kolikrát je tam ve směru z města šnůra aut táhnoucí se až na druhé křížení, které neřídí semafory,“ prohlásil nedávno.

Částečné zlepšení situace v křižovatce má řidičům přinést nový odbočovací pruh ve směru od zoologické zahrady. Vzniknout má v letošním roce, v místě, kde je v současnosti zeleň.

Jak už Deník Rovnost informoval dřív, cestující se musí v souvislosti s přestavbou křižovatky připravit na zrušení tramvajových zastávek Kamenolom. Důvodem jsou složité napojení pěších vazeb a vysoké náklady. Zůstanou pouze nástupiště pro trolejbusy.