Situace vygradovala zhruba v polovině listopadu, kdy se v místě střetla dvě osobní auta. Dva lidé se při nehodě zranili, jednoho z nich museli hasiči nejprve ze zdemolovaného auta pomocí hydraulického zařízení vyprostit. Záchranáři jej následně oživovali, později však zemřel. Podle prvotních informací policistů nedal jeden z řidičů přednost druhému autu. „Dechová zkouška na alkohol byla u lehce zraněného řidiče negativní. U druhého byl vzhledem k rozsahu jeho zranění nařízen krevní test. Okolnosti nehody jsou stále v šetření,“ uvedl po střetu policejní mluvčí Petr Vala.

Změna značení na křižovatce Jedovnické a Podruhovy ulice nastala po stavebních úpravách silnice číslo II/373, která úsekem vede. „Přeznačování křižovatek se provádí tehdy, když se v místě udělají stavební úpravy a změní se tvar křižovatky, nebo když si to žádá dopravní situace v místě. Například kvůli velkému počtu dopravních nehod,“ přiblížil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Zpracování návrhu dopravního značení na křižovatce zajišťoval vlastník této komunikace, tedy Jihomoravský kraj. "Bylo to kvůli stavebním úpravám silnice. Věnoval se tomu Odbor dopravy Magistrátu města Brna,“ dodal Poňuchálek.

Líšeňský starosta Břetislav Štefan si posteskl, že se na změny, které mají zmírnit nebezpečí, čekalo až do doby, než se tam stane vážnější nehoda. „Je škoda, že ta bezpečnostní opatření nepřišla hned. Dopravní inženýři úsek znají a museli vědět, co se tam může přihodit,“ sdělil Štefan. Podle policejního dokumentu, který má Deník Rovnost k dispozici, chybělo v Podruhově ulici vodorovné pozemní značení, kolem silnice byly navíc rozmístěné reklamní billboardy. Ani jedna z těchto věcí však na základě dokumentu neměla na tragickou nehodu přímý vliv.

Policisté však upozornili na skutečnost, že mnozí řidiči jezdí ve zmiňovaném úseku takzvaně popaměti. „Pravým odbočovacím pruhem na Jedovnické ulici jedou přímo, avšak v křižovatce s Podruhovou ulicí se tím dostávají do kolize s vozidlem vyjíždějícím z Podruhovy a dávajícím přednost vozidlům na Jedovnické. Změna úpravy provozu na této křižovatce, která měla přispět ke zvýšení bezpečnosti, tak kvůli nerespektování dopravního značení přispěla ke vzniku kolizního místa,“ stojí v dokumentu.

Bezpečnější dopravu na křižovatce nyní zajišťuje takzvaná přechodná úprava provozu. Konkrétně se jedná o značku upozorňující na změnu organizace dopravy a směrové sloupky, plastové balisety, které při střetu auto nezničí. Úprava nastala kvůli faktu, že po trvalé změně provozu vzniklo takzvané nehodové místo. Jak dlouho ale přechodné značení v místě zůstane, není jasné. „Na křižovatce jako takové nic nebezpečného není, ale změna ano. Jako kdyby se začalo jezdit na červenou a stát na zelenou. Na těch barvách by taky nebylo nic špatného a stačilo by je sledovat,“ uvedl na sociálních sítích například Tomáš Caha.

K revizi stávajícího dopravního značení dochází obvykle v souvislosti s dopravními stavbami. Letos brněnský odbor dopravy upravoval provoz v ulicích Jihlavská, Netroufalky, Vltavská či Okrouhlá, a to v návaznosti na prodloužení tramvajové trati z Osové do bohunického kampusu. „Větší změna dopravního značení nastane také v souvislosti s rekonstrukcí kanalizace, vodovodu a úpravou veřejného prostranství na Mendlově náměstí,“ nastínil mluvčí magistrátu Poňuchálek.

Změna dopravy v brněnské Jedovnické ulici:

* Nastala po obnově silnice II/373 v brněnské Líšni.
* V křižovatce Jedovnické a Podruhovy ulice řidiči původně pro jízdu rovně využívali dva jízdní pruhy, pravý z nich i pro pravé odbočení.
* Po změně organizace dopravy mohou řidiči projet rovně pouze levým pruhem, pravý slouží jen pro odbočení do Podruhovy ulice.
* Mnozí však jezdili takzvaně popaměti, a proto odbočovací pruh často ignorovali.
* Zvýšit bezpečnost v místě by nyní mělo dopravní značení a směrové sloupky.
* Zatím se ale jedná o dočasné opatření.