Obchodní manažer Českých drah pro Jihomoravský kraj Alan Butschek upozornil na rozsáhlou stavební aktivitu Správy železnic v roce 2024. „Ovlivní provoz vlaků v úsecích Vlkov u Tišnova – Křižanov nebo Brno-Královo Pole – Kuřim," vyjmenoval Butschek.

Přes nádraží v Králově Poli jezdí například rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem. „Výluky jsou plánovány od jara, kdy linka R8 mezi Brnem a Bohumínem nebude zajíždět do stanice Brno-Královo Pole, ale bude výchozí, respektive končící ze železniční stanice Brno-hlavní nádraží," informovala před pár týdny mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda řekl, že měli velké téma, jestli by bylo reálné, kdyby dopravu na nádraží v Králově Poli zastavili úplně.

Ovšem vzhledem k tomu, že by to podle Svobody znamenalo zvýšenou zátěž pro navazující individuální i městskou hromadnou dopravu, nakonec od tohoto plánu Správa železnic ustoupila. „Z toho plyne, že výluková činnost bude mít přímý vliv na četnost vlakových spojů. I na prodloužení jízdních dob," poznamenal Svoboda.

Je to druhé nejvyužívanější nádraží v Brně

Za provozu sice bude podle něj modernizace královopolského nádraží složitá, nicméně železničáři chtějí udělat maximum, aby se náročné výluky, které začnou zejména v jarních měsících, co nejvíce zkracovaly a stavební činnost se kumulovala do kratšího období.

„Aby taktová doprava (jedoucí podle pravidelného intervalu - pozn. red.) nedostávala takovou nálož zpoždění, jako je bohužel nyní naplánováno. I proto jsem vyzval zhotovitele a budu řešit i s našimi technology, jestli nejde nalézt takový harmonogram prací, aby nádraží frekvenci spojů zvládalo, neboť se jedná o druhé nejvíce využívané nádraží v Brně," podotkl generální ředitel Správy železnic.

V místě se tvoří kolony.
Nejkritičtější fáze rozšiřování D1 v Brně: začíná demolice mostu nad železnicí

Ministr dopravy Martin Kupka se cestujícím dopředu za komplikace dopředu omlouval. „Čeká nás komplikovaná stavba. Bude to znamenat, že se prodlouží na nějaký čas intervaly regionálních vlaků, a to přinese lidem těžkosti," je si vědomý Kupka.

V létě příštího roku má začít demolice stávající výpravní budovy. V příštích měsících ji nahradí nová moderní a prosklená. „Už jsem požádal technologa, který má stavbu na starosti, abychom znovu udělali revizi všech pracovních postupů. „Myslím si, že vždycky jde nalézt cestu, jak skloubit některé práce a raději mít v kratším termínu větší nekomfort pro cestující, než za každou cenu nechat roztáhnuté práce do více měsíců," míní Svoboda.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Otazník visí nad formou výluky mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem na Vysočině. Správa železnic plánuje tento úsek zrekonstruovat. Původně tam měl být v příštím roce nickolejný provoz, ale někteří dopravci výluky napadli. „Jedna věc je nickolejný provoz, druhá, co je potřebné. Udělat to musíme. Uvidíme, kde najdeme kompromis. Já musím být vždy optimista, uvidíme v čase," komentoval Svoboda. Přiznal, že Správa železnic k tomuto bude podávat rozklad.