Kontrola bude podle náměstka ministra Jiřího Hodače pokračovat i v dalších dnech. „Kontrolu jsme zahájili na základě série nehod, se kterými byl v posledních dnech tento dopravce spojen,“ uvedl náměstek ministra dopravy Jiří Hodač. Připomenul tak nehody v Itálii a na Slovensku, které skončily smrtí stevardky a cestujících. „Když některým aeroliniím spadnou během čtrnácti dní dvě letadla, tak se na ně určitě také Úřad pro civilní letectví zaměří," vysvětlil důvody kontroly Hodač.
Společnost Student Agency však žádala ministerstvo o její odklad. „Dozvěděli jsme se o ní před šesti dny. Stále ještě velice intenzivně řešíme dozvuky poslední velmi tragické nehody na Slovensku. Ministerstvo nám nevyhovělo, takže jsme termín kontroly respektovali,“ uvedl majitel společnosti Radim Jančura.
Podle něj jde o běžnou kontrolu, kterou jeho autobusy a řidiči prošli za posledních pět let nejméně dvěstěkrát. „Jsme určitě nejvíce kontrolovaným dopravcem v republice a jsem přesvědčen, že i výsledky této kontroly budou v pořádku. Při nehodách, ve kterých figurovaly naše autobusy, nebylo po bezpečnostní stránce nic zanedbáno,“ dodal Jančura.
Náměstek Hodač Jančurovi vzkázal že s kontrolou musel počítat. „Jestliže v mých autobusech umírají lidé, je jasné, že příslušný úřad se na takového dopravce zaměří,“ řekl Hodač. Při zjištění pochybení hrozí dopravci vysoká pokuta, která může chod firmy ovlivnit. „Nejde jen o jednorázovou pokutu, kterou jistě bude schopna společnost zaplatit. Ministerstvo může nařídit i trvalá opatření například v podobě dodatečného školení řidičů, což s sebou přinese další náklady. Na konkurenčním poli, ve kterém se Student Agency pohybuje, to může znamenat finanční problémy,“ uvedl ekonomický analytik společnosti Cyrus Marek Hatlapatka.
Společnost Student Agency má v provozu devadesát autobusů. Podle Jančury jde o nejnovější flotilu autobusů v České republice, průměrné stáří vozů je dva roky. Mimořádné kontroly čekají kromě Student Agency i další autobusové společnosti s licencí pro mezinárodní provoz.